آژانس تبلیغاتی هورتاش

برای موفقیت شما تمام تلاش خودمان را به کار می بندیم

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

چطور در سایت لینک سازی داخلی کنیم؟

آژانس تبلیغاتی هورتاش: لینک سازی داخلی مطالب در سئو که لینک بیلدینگ هم به آن گفته می‌شود. همیشه از جمله مهمترین مواردی است که همه وبمسترها و مدیران سایت‌ها به دنبال انجام آن هستند. چراکه اهمیت لینک سازی در رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار زیاد است.

لینک سازی یکی از فرایند مهم در سئو و بهینه سازی وبسایت است و یکی از مهمترین فاکتور‌های گوگل و یکی از مهمترین کار‌ها برای بهینه سازی سایت و سئو است.

لینک سازی به دو دسته تقسیم می‌شود:

به لینک سازی که داخل خود سایت صورت بگیرد یعنی لینک دادن از یک صفحه وب سایت به صفحه دیگر در آن وبسایت را لینک سازی داخلی گویند و به لینک سازی که سایت‌های دیگر به سایت ما می‌دهند را لینک سازی خارجی گویند.

چرا باید لینک سازی داخلی انجام بدهیم؟

ساختار گوگل عنکبوتی است و ربات‌ها و خزنده‌های گوگل با توجه به لینک‌هایی که درون سایت خود به مطالب مشابه لینک می‌دهید در سراسر صفحات شما گردش می‌کنند که این برای سئو و بهینه سازی سایت شما خیلی موثر است و اثرات خیلی مطلوبی بر روی سایت شما می‌گذارد.

اگر صفحه ای لینک داخلی و لینک خارجی نداشته باشد به معنی بن بست است. اگر درون سایت خود به مطالب مشابه خود لینک ندهید ربات‌ها و خزنده‌های گوگل درون آن صفحاتی که لینک ندارند به بن‌بست می‌خورند و نمی‌توانند درون صفحات و وبسایت‌های شما گردش کنند.

از طرفی یکی از مهمترین سنجش‌های تعامل کاربران بانس ریت است و شما هرچه بانس ریت کمتری داشته باشید می‌توان تقریبا نتیجه گرفت که لینک سازی داخلی خوبی دارید.

استراتژی در تولید محتوا چیست؟

استراتژی در تولید محتوا یعنی داشتن برنامه قوی و منظم برای تولید محتوا و آنکه بدانید ماه بعد چه چیزی قرار است تولید و چه نوع استفاده‌ای و توسط چه کسی تولید می‌شود و چه زمان مناسبی انتشار پیدا می‌کند.

لینک دادن به مهم‌ترین و محبوب‌ترین مطالب در صفحه اصلی یک مزیت برای نگه داشتن بازدیدکننده و سئو سایت است که تاثیری مستقیم در بهبود نرخ دفع کاربری دارد. یکی از بخش‌های بزرگ در ترافیک سایت شما بازدید از صفحه اصلی سایت شما است، با داشتن لینک‌های مناسب در صفحه اصلی یا صفحات لندینگ پیج می‌توانید کاربر را تشویق به باز کردن آن کنید.

این صفحات محبوب و مرتبط را می‌توان با ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس مشخص کرد. صفحاتی که بیشترین بازدید و طولانی‌ترین مدت زمان متوسط را دارند بهترین انتخاب برای لینک سازی داخلی و ایجاد لینک داخلی به شکل اصولی و کاربرپسند را دارند.

چطور در سایت لینک سازی کنیم؟

 

انواع لینک سازی داخلی

اتوماتیک

در این روش در سیستم وردپرس می‌توان کلماتی را به عنوان کلمه کلیدی لینک کرد و هر موقع در متن از آن استفاده کردید به طور خودکار وارد صفحه هدف بشود در این روش از افزونه Automatic seo links استفاده می‌شود.

منوها

در این روش شما باید تمام کلمات کلیدی سایت خود را برسی کنید اگر هر کلمه کلیدی صفحه هدف مربوط به خودش را نداشته باشد برای آنها باید یک صفحه جدا بسازید.

صفحه اول سایت

مهمترین بخش و صفحه هر سایت صفحه اصلی آن است. اگر صفحه اصلی سایت شما فقط جهت افزایش درآمد و افزایش فروش و سودآوری ساخته شده باشد و به فکر برقراری ارتباط کاربر با سایت خود نباشید قطعا شکست می‌خورید. صفحه اصلی سایت شما برای گوگل بسیار مهم است که این موضوع باعث می‌شود لینکی که درون صفحه اصلی سایت شما قرار می‌گیرد اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.

دستی

لینکی را که بدون افزونه و کدنویسی در مقالات و مطالب شما ایجاد شود را لینک سازی دستی می‌نامند. لینک‌هایی که در مطلب خود می‌سازید و به دیگر مطالب مرتبط داخل سایت خود لینک بدهید جزء این دسته از لینک‌ها هستند.

5 نکته مهم در لینک سازی داخلی

  1. مطالب مرتبط رو به هم لینک کنید
  2. تعداد لینک‌های خروجی هر صفحه را مدیریت کنید
  3. انکر تکست‌ها را متنوع در نظر بگیرید
  4. لینک‌های جذاب ایجاد کنید تا کاربر بر روی آن کلیک کند
  5. لینک‌ها را در محتوا پراکنده کنید

مزایای لینک سازی داخلی

  • به ایندکس شدن وب سایت کمک می‌کند
  • شانس لینک گرفتن محتوای قدیمی سایت را افزایش می‌دهد
  • قدرت وب سایت را به صفحات داخلی منتقل می‌کند
  • ساخت لینک داخلی با انکر تکست‌های متنوع به ارزش سایت می‌افزاید
  • لینک سازی داخلی برای کاربران وب سایت مفید است

لینک‌های داخلی را nofollow نکنید

این نکته کاملاً ساده است. به لینک‌های داخلی سایت تگ nofollow اضافه نکنید. در صورتی که لینک داخلی سایت تان nofollow باشد، تغییر چندانی در نتایج جستجوی گوگل مشاهده نخواهید کرد.

شواهد نشان می‌دهد لینک‌های nofollow کمک چندانی به روند لینک بیلدینگ سایت تان نخواهند کرد. مطمئناً این لینک‌ها ضرری برایتان به همراه ندارند، با این حال اگر در این زمینه حق انتخاب دارید از لینک‌های nofollow استفاده نکنید.

تعداد مناسب لینک سازی

هر بار که شما لینکی را ایجاد می‌کنید میزان اعتباری به صفحه لینک شونده ارائه می‌دهید. اگر مثلا من از صفحه اول تعدادی لینک را به یک صفحه خاص با موضوع خاص بدهم از نگاه موتورهای جستجو اعتبار کلی لینک صفحه اول را به آن موضوع خاص داده‌ام.

البته توجه داشته باشید که اعتبار صفحه با اعتبار لینک‌های خارجی اون صفحه جدا است، هر چند مقدار آن‌ها به هم وابسته هستند.

از نقطه‌نظر بصری، تعداد لینک داخلی زیاد طبیعتا می‌تواند باعث گیج کردن بازدیدکننده هم شود. اکثر مردم به دنبال مطالب باکیفیت در یک سایت با ساختار داخلی مناسب هستند. در یک صفحه با لینک سازی زیاد برای یک بازدیدکننده می‌تواند گیج‌کننده یا خواندن آن مقاله را سخت و طولانی کند.

چطور در سایت لینک سازی کنیم؟

افزایش اعتبار در لینک سازی داخلی

بهتر است از مجموعه صفحات کوچک‌تر برای ایجاد لینک به قسمت‌های مهمتر استفاده کنید. این کار به بهبود اعتبار صفحات در هنگام جستجو در نتایج کمک می‌کند.

ایجاد یک مسیر منطقی با لینک سازی بین مطالب سایت هم به برای کاربران کمک می‌کند و همین‌طور به موتورهای جستجو در جهت خزیدن و ایندکس کردن مطالب شما تاثیر می‌گذارد.

اشتراک گذاری اعتبار صفحات

برخی از سئوکاران معتقدند لینک سازی از یک صفحه محبوب به یک مطلب پایین یکی از بهترین راه‌ها برای اشتراک اعتبار و بهبود آن مقاله پایین است.

برای مثال: یک لینک داخلی از یک صفحه با ۱۰۰ بازدید در روز به یک صفحه دیگر با یک یا دو بازدید در ماه باعث افزایش نمایش صفحه دوم می‌شود.

ارزش افزوده لینک داخلی

نحوه لینک سازی داخلی که شما در سایتتان در پیش می‌گیرید باید بر اساس ارزشی که برای خواننده دارد باشند.

برای مثال، یک لینک به یک مطلب با توضیحات و جزییات بیشتر به یک موضوع نسبت به توضیحات مختصر بهتر است. بهتر است شما به خوانندگانتان چیزهایی را بدهید که به دنبال آن هستند.

استراژی لینک سازی داخلی

شاید داشتن یک چرخه مناسب کمی ‌بتواند به این سوال پاسخ بدهد. در بحث بهینه سازی لینک‌های داخلی وبسایت که شما انجام می‌دهید می‌تواند یک چرخه در سایت از یک صفحه به سایر صفحات باشد.

در بهینه سازی اصولی در داخل سایت نیاز به یک انتقال یکپارچه از صفحه اصلی به سایر صفحات به شکل اصولی محسوس است.

رعایت چرخه طبیعی و ساخت لینک داخلی مناسب می‌تواند فردی که در مرور صفحات گیج شده است را برای بازدیدهای بعدی نگه دارد که این موضوع کمک شایانی به بهبود نرخ پرش کاربر می‌کند.

متن صحیح در انکرتکست

انکر (anchor) یک متن است که در یک لینک به شکل عنوان استفاده می‌شود. گاهی بعضی از افراد با داشتن افکار سئو سیاه یا نداشتن دانش کافی و صحیح انکر تکست‌هایی گول زننده ایجاد می‌کنند.

روش‌های مختلفی برای ایجاد انکر تست با توجه به توسعه و نوع فعالیت سایت شما می‌تواند استفاده شود.

بسیاری از مردم به انکرتکست‌های کلی و معروف نظیر “اینجا کلیک کنید” یا “بیشتر بخوانید” اعتماد می‌کنند.

‌چیزی که شما باید نسبت به آن محتاط باشید تطبیق لینک داخلی با کلمات کلیدی است. در بسیاری از موارد گوگل سایت‌ها را به خاطر این عمل جریمه می‌کند.

چطور در سایت لینک سازی کنیم؟

اهمیت رنگ لینک

بعضی از کارشناس‌های سئو تاثیر رنگ را روی کلیک یا عدم کلیک بازدیدکننده بر روی لینک داخلی تصدیق می‌کنند.

لینک‌ها احتیاج دارند که واضح و آشکار و برای کاربران الهام‌بخش باشند. شما نمی‌خواهید که لینک‌ها به متن عادی شما شباهت داشته باشند، چراکه این موضوع می‌تواند حتی بر روی تجربه کاربری اثری منفی ایجاد کند.

انواع لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی به دو دسته مصنوعی (دستی) و طبیعی تقسیم بندی می‌شود. لینک سازی طبیعی به لینک سازی گفته می‌شود که وبسایت‌ها به طور طبیعی به سایتتان لینک بدهند و لینک سازی مصنوعی یا دستی به لینک سازی گفته می‌شود که خودتان درون وبسایت‌های دیگر لینک سایت‌تان را قرار بدهید.

معایب لینک سازی مصنوعی

در لینک سازی مصنوعی سئو کاران به تولید بک لینک به صورت مصنوعی می‌پردازند تا با تولید بکلینک‌های خارجی سایت خود را به سرعت در نتایج اول گوگل برسانند.

با این حال توجه کنید که این روش لینک سازی مصنوعی است و از نظر الگوریتم گوگل پنگوئن تقلب محسوب می‌شود و اگر به سایت شما شک کند باعث پنالتی شدن سایت شما می‌شود.

لینک سازی طبیعی

هرگاه لینک سازی به صورت طبیعی صورت بگیرد یعنی خودمان لینک سازی نکنیم بلکه یک سایت لینک ما را درون سایت خودش بگذارد لینک سازی طبیعی اتفاق افتاده است.

لینک سازی طبیعی جزء سئو کلاه سفید است. این نوع لینک سازی بیشتر در کشور‌های خارجی انجام می‌شو، اما درون کشور ما به این دلیل که خیلی کم پیش می‌آید به صورت طبیعی به وبسایت ما لینک بدهند از لینک سازی مصنوعی استفاده می‌کنیم.

چطور در سایت لینک سازی کنیم؟

نکات تخصصی لینک سازی خارجی

  1. در سایت‌های مرتبط با موضوع سایت‌تان لینک سازی خارجی بسازید
  2. در بازه زمانی معین شروع به لینک ساختن کنید
  3. از کلمات هم خانواده با کلمه کلیدی سایت‌تان استفاده کنید
  4. برای لینک بیلدینگ از دامنه و سایت‌های مختلف استفاده کنید
  5. زمانی برای لینک بیلدینگ اقدام کنید که سایت شما از نظر رابط کاربری و محتوا غنی شده باشد
  6. در هنگام ساخت لینک به صورت طبیعی رفتار کنید و این را بدانید که لینک سازی خارجی یک کار زمان بر است

جمع‌بندی

لینک سازی داخلی چندان دشوار نیست. باور کنید گاهی اوقات روند سئو می‌تواند بسیار پیچیده شود. حتی ممکن است مجبور شوید چند روز را به تحقیق و بررسی گزارشات بگذرانید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید.

لینک سازی مسیر رفت و آمد گوگل و کاربران در سایت شما و اینکه یکی از مهمترین فاکتور‌های سئو و بهینه سازی سایت است. پس در سئو و بهینه سازی وبسایت بحث لینک سازی داخلی و خارجی را جدی بگیرید.

شما می‌توانید با سرعت بیشتری با اضافه کردن لینک به هدف‌های خود در سایت برسید. فقط مطمئن شوید این کار را بیش‌ازحد انجام نمی‌دهید. چراکه می‌تواند به‌جای داشتن تأثیر مثبت، تأثیر منفی در سئو سایت داشته باشد.

#لینک_سازی #لینک_سازی_داخلی #لینک_سازی_خارجی #رتبه_سئو #تولید_محتوا #هورتاش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

دوربین های عکاسی: انواع دوربین های متداول عکاسی

آژانس تبلیغاتی هورتاش: امروزه دوربین‌های عکاسی در شکل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. برای مثال می‌توان به دوربین‌های دیجیتال، DSLR، دوربین‌های اکشن ورزشی، دوربین‌های آنالوگ مدرن و دوربین‌های بدون آینه اشاره کرد. انتخاب اینکه باید چه نوع دوربینی را انتخاب کنید ممکن است کار سختی باشد، اما پس از اینکه بیشتر در مورد انواع دوربین و نقاط ضعف و قوت آنها مطالعه کنید، تشخیص اینکه کدام دوربین می‌تواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد کار آسانی است.

فرقی ندارد که شما یک عکاس مبتدی هستید یا حرفه‌ای یا فقط برای سرگرمی عکاسی می‌کنید. مطمئنا یکی از دوربین‌های لیست زیر بیشتر با سبک زندگی و نیازهای شما تطبیق خواهد داشت:

1. دوربین‌های DSLR

دوربین عکاسی دی اس ال آر (DSLR)

زمانی که شما به یک دوربین گران، زیبا و بزرگ فکر می‌کنید، احتمالا یک دوربین DSLR (دیجیتال تک لنزی انعکاسی) مدنظر شماست. این نوع دوربین‌ها از دو بخش عمده تشکیل شده‌اند: بدنه و لنز.

لنز قابلیت تعویض دارد، اما شما برای عکس گرفتن به هر دو بخش یعنی بدنه و لنز نیاز دارید. ویژگی DSLR ها، آینه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد در زمان خلق تصویرتان، از داخل لنز آن را ببینید. این مطلب به شما این امکان را می‌دهد که ایده بسیار درستی از تصویر نهایی خود و اینکه عکس به چه صورت دیده خواهد شد، داشته باشید.

وقتی دکمه شاتر را می‌فشارید، دوربین منظره را به‌صورت یک تصویر دیجیتال روی یک سنسور (sensor) ثبت می‌کند؛ در DSLR این سنسورها بسیار عریض هستند (معمولاً به اندازه فیلم ۳۵ میلیمتری یا کمی کوچک‌‍تر از آن). مزیت سنسور عریض این است که عملکرد نویزهای ایجاد شده ناشی از نور کم و محوی پس زمینه (بوکه) را بهبود می‌بخشد.

اما زمانی که به بحث کیفیت عکس می‌رسیم، بخش حائز اهمیت ماجرا لنز است چراکه نور را از منظره شما جمع آوری می‌کند. هرچه کیفیت لنز بهتر باشد، کیفیت عکس نهایی نیز بهتر خواهد بود.

اگر شما علاقه‌مند هستید که عکاسی را به‌عنوان یک سرگرمی جدی یا به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید، پس دوربین‌ های DSLR مناسب شماست.

دو نوع دوربین DSLR وجود دارد: فول‌فریم و کراپ سنسور (یا APS-C):

یک دوربین DSLR فول فریم از سنسوری با ابعاد ۳۶X24mm استفاده می‌کند. این نوع سنسور کیفیت تصویر خیلی بیشتری دارد و برای استفاده در شرایط کم نور هم مناسب است.

همچنین این نوع دوربین نسبت به دوربین‌های کراپ سنسور گران‌تر هستند. دوربین‌های کراپ سنسور به دلیل ابعاد کوچک‌تر سنسور بخش کمتری از تصویر را پوشش می‌دهند.

نقاط قوت

  • تنظیمات کاملا قابل تغییر
  • سنسور بزرگتر برای گرفتن عکس‌های واضح‌تر
  • منظره‌یاب اپتیکال
  • خروجی عکس با رزولوشن بالا
  • خروجی ویدیو Full HD و Ultra HD
  • داشتن لنزها و بدنه‌ها مختلف

نقاط ضعف

  • بدنه بزرگتر و سنگین‌تر
  • قیمت بیشتر نسبت به دوربین‌های کامپکت
  • نیاز به دانش بیشتر

2. دوربین‌ های بدون آینه

دوربین عکاسی کامپکت بدون آینه

 

در سال‌های اخیر، دوربین‌های بدون آینه ( mirrorless camera ) به‌شدت عمومیت پیدا کرده‌اند. آن‌ها شباهت‌های بسیاری به دوربین‌های DSLR دارند، اما دارای بدنه‌ای کوچک‌تر و فاقد آینه است. همانند دوربین‌ های DSLR ، دوربین‌های بدون آینه هم با قابلیت تعویض لنز ارائه می‌گردند. با اینکه هم اکنون تعدادی از مدل‌ها به صورت سنسورهای فول فریم(full frame ) عرضه شده‌اند، اکثریت دوربین‌های بدون آینه دارای سنسورهای کوچک‌تر از DSLR ها هستند و در نتیجه در زمینه ثبت عمق میدان یا عکاسی در شرایط نور کم ضعیف‌تر خواهند بود.

البته دوربین‌های بدون آینه مزایای خاص خود را نیز دارند:

  • مهم‌ترین آن‌ها، این است که بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر از DSLR ها هستند.
  • این نوع دوربین برای هر کسی اعم از افرادی که برای سرگرمی عکاسی می‌کنند تا آماتورهای سطح بالاتر انتخاب خوبی است.

با اینکه دوربین‌های بدون آینه هنوز با سطح حرفه ای DSLR یکسان نیستند، اما به سرعت در حال پیشرفت می‌باشند.

نقاط قوت

  • منظره‌یاب الکترونیک
  • وزن کم و ابعاد کوچک
  • کاربرد و کنترل‌های آسان
  • عملکرد بهتر و سریع‌تر در مورد فیلمبرداری
  • کیفیت ویدیو بالا حتی در مدل‌های ارزان‌تر
  • توانایی گرفتن عکس‌های بیشتر با سرعت شاتر بالا

نقاط ضعف

  • عمر باطری کمتر
  • اتوفوکوس کندتر
  • لنز و اکسسوری کمتر

مانند دوربین‌های DSLR دوربین‌های بدون آینه نیز در دو دسته بندی فول فریم و کراپ سنسور قرار می‌گیرند. در حال حاضر دوربین‌های بدون آینه زیادی در سطح بازار وجود ندارند اما در صورتی که قصد خرید چنین دوربین‌هایی را دارید سونی بهترین تولیدکننده در این زمینه است.

3. دوربین های کامپکت

دوربین عکاسی کامپکت

دوربین کامپکت ( compact camera )، خانگی یا ببین و بگیر، کوچک‌ترین دوربین‌های ارائه شده برای عکاسی هستند. بزرگ‌ترین مزیت دوربین‌های کامپکت، اندازه آن‌ها می‌باشد. به دلیل ابعاد بسیار کوچک و در نتیجه حمل و نقل آسان‌تر آن‌ها، ممکن است شما را نسبت به گرفتن عکس‌های بیشتر در مقایسه با یک دوربین DSLR یا بدون آینه، ترغیب نماید.

این نوع دوربین‌ها دارای لنزهای متصل دائمی هستند (غیرقابل تعویض) که به‌طور کلی دامنه وسیعی را تحت پوشش قرار می‌دهند. لنز به سمت عقب و داخل دوربین برمی‌گردد تا اندازه کوچک و مناسب خود را حفظ کند.

اما این نوع دوربین‌ها دارای معایب خاص خود نیز هستند. معمولاً، کوچک‌ترین سنسورها را دارند، به این معنی که کیفیت تصویر، به خوبی تصاویری که با دوربین سطح بالاتر گرفته می‌شود، نخواهد بود. بخش‌هایی از این نوع دوربین در سال‌های اخیر کاملاً بهبود یافته است؛ پس برای پیدا کردن یک دوربین کامپکت با کیفیت خوب تصاویر، مشکل زیادی وجود ندارد.

به علاوه، برخی مدل‌های این نوع دوربین‌ها فاقد کنترل‌های دستی برای تنظیمات کلید هستند (مانند سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو). در این دوربین‌ها سرعت فوکوس اتوماتیک معمولاً کم‌تر بوده و تاخیر زمانی میان فشردن دکمه شاتر و زمان ثبت عکس توسط دوربین بیشتر است.

نقاط قوت

  • کاربر پسند
  • سبک و کوچک
  • بدون نیاز به لنز و فیلم
  • کاملا خودکار
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • معمولا نمی‌توانید دیافراگم یا سرعت شاتر را تغییر دهید
  • محدوده زوم و دیافراگم محدود
  • نویز بیشتر به خاطر سنسور کوچک
  • رزولوشن کمتر
  • سیستم فوکوس کندتر

4. دوربین‌ عکاسی اکشن (action camera)

وسیله ثبت تصویر اکشن

 دوربین عکاسی اکشن (action camera) دوربین‌های کوچکی هستند که قابل نصب، برای عکاسی ماجراجویی و ورزشی هستند. همچنین برای عکاسانی که به دنبال قابلیت نصب دوربین، برای ایجاد نمایی منحصر به فرد در عکس‌هایشان هستند به‌کار می رود. برندهای گوپرو ( Gopro ) و سونی محبوب‌ترین دوربین‌های اکشن را به بازار ارائه می‌دهند.

دوربین‌های اکشن در درجه اول، برای ثبت ویدئو به کار می‌روند اما به شما امکان ثبت تصاویر با فاصله زمانی (تایم لپس) را نیز می‌دهند.

دوربین‌های اکشن از زمانی که برای نخستین بار به بازار معرفی شدند مسیری طولانی را پیموده اند و ما بر این باور نیستیم که آن‌ها یک زیرمجموعه حقیقی از دوربین به مفهوم واقعی کلمه باشند. توانایی شما برای تنظیمات دوربین بسیار محدود است.

نقاط قوت

  • بدنه کوچک و مستحکم
  • وزن کم
  • همه کاره و قابل نصب روی هر سطحی
  • قابلیت کنترل از راه دور با استفاده از موبایل

نقاط ضعف

  • نداشتن منظره یاب
  • عدم توانایی شخصی‌سازی تنظیمات نوردهی
  • فوکوس ثابت
  • زوم دیجیتال محدود

5. دوربین های آنالوگ

آنالوگ

ممکن است دوربین‌های آنالوگ در دنیای امروزی ما کمی قدیمی باشند اما به هیچ عنوان بلااستفاده نیستند. دوربین‌‎های آنالوگ امروزی خروجی هنرمندانه‌تری نسبت به قبل دارند. هنوز هم انواع دوربین عکاسی آنالوگ ۳۵ میلیمتری را می‌توانید با بدنه بهبود یافته و قابلیت‌های بیشتر در سطح بازار پیدا کنید.

نسل جدید به لطف دوربین‌های چاپ سریع و لوموگرافی که عکس‌هایی با سبک اینستاگرام تولید می‌کنند عاشق دوربین‌های آنالوگ هستند. امروزه دوربین‌های Rangefinder با حفظ همان بدنه قدیمی و تنظیمات آنالوگ با قابلیت‌های پیشرفته طرفداران زیادی دارند.

دوربین‌های آنالوگ مدیوم فرمت سطح فریم بزرگتری دارند (تا چهار برابر بزرگ‌تر از دوربین‌های ۳۵ میلیمتری) و به خاطر توانایی چاپ عکس با ابعاد بزرگ و بدون از دست دادن کیفیت عکس بیشتر توسط هنرمندانی که به برگزاری گالری علاقه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این دوربین‌ها می‌توانند عکس‌ها را همانطور که ما در دنیای واقعی می‌بینیم ثبت کنند.

نقاط قوت

  • سایز و رزولوشن عکس (در دوربین‌های مدیوم و لارج فرمت)
  • عکس‌های زیبا و هنری
  • ظاهر سخت‌افزاری قدیمی
  • لنزهای ارزان و با کیفیت

نقاط ضعف

  • تنظیمات آنالوگ
  • قیمت زیاد فیلم
  • بدون نورسنج داخلی
  • احتمال ایجاد خطاهای اختلاف منظر، فوکوس و نوردهی

 

#دوربین_عکاسی #دوربین #لنز #عکاسی #تایم_لپس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

طراحی گرافیک آهنربای جذب مخاطبان در تبلیغات

آژانس تبلیغاتی هورتاش: بسیاری از افراد وقتی نام طراحی گرافیک را می‌شنوند ناخودآگاه، طرح‌هایی که به صورت خلاقانه برای تبلیغات و بازاریابی ساخته شده‌اند، در ذهن‌شان تداعی می‌شود.

شرکت‌ها به بازاریابی موفق در جهت معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و جلب رضایت آنها وابسته هستند. یک بازاریابی بزرگ و موفق همواره مردم را بر پایه نیاز، آگاهی و همچنین رضایتمندی آنها نسبت به محصولات یا خدمات درگیر می‌کند.

حال از آنجا که طرح‌های تصویری می‌توانند ارتباط موثرتری با مشتریان برقرار کنند، تمرکز شرکت‌ها بر روی طرح‌های گرافیکی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

به عبارت دیگر آنها به خوبی درک کرده‌اند که می‌توانند به واسطه طرح‌های گرافیکی تبلیغاتی ارتباط بهتر و موثرتری با مشتریان خود داشته باشند.

طراحان تبلیغاتی با صاحبان شرکت‌ها، مدیران، مسئولان و متخصصان بازاریابی در جهت پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی همکاری می‌کنند.

آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان عضوی از یک تیم فعالیت کنند و در یک زمینه تخصصی مشغول به کار باشند.

طراح تبلیغاتی چه کارهایی می‌کند؟

افرادی که در حوزه تبلیغات و بازاریابی طراحی گرافیک فعالیت می‌کنند، مسئولیت‌های گسترده‌ای را به عهده می‌گیرند. مهمترین کارهایی را که آنها در این زمینه انجام می‌دهند شامل:

  1. طراحی آگهی
  2. طراحی مجلات و روزنامه‌ها
  3. دیزاین پوستر، بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی
  4. طراحی گرافیکی اینفوگرافیک‌ها
  5. طراحی بروشورهای تبلیغاتی (دیجیتالی و چاپی)
  6. دیزاین طرح‌های روی وسایل نقلیه شرکت‌ها
  7. الگوهای گرافیکی در قالب ایمیل و خبرنامه در جهت بازاریابی
  8. ارائه پاورپوینت‌های جذاب و گرافیکی
  9. طراحی بنرها و رسانه‌های گرافیکی در شبکه‌های اجتماعی
  10. طراحی زیبای منوها
  11. طراحی گرافیکی تصاویر (مانند اسلایدها) برای وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها

طراحی گرافیک آهنربای جذب مخاطبان در تبلیغات

مهارت‌های مورد نیاز طراح گرافیک تبلیغاتی

طراحان شاغل در عرصه تبلیغات و بازاریابی مسئولیت‌های گسترده‌ای بر عهده دارند. در نتیجه باید توانایی‌های مختلفی برای انجام هرچه بهتر این مسئولیت‌ها داشته باشند.

بخشی از این مهارت‌ها و توانایی‌ها شامل:

  1. بهره مندی از دانش کلی در تمام حوزه‌های طراحی گرافیک
  2. داشتن توانایی‌های ارتباطی عالی برای برقراری ارتباط موثرتر
  3. بهره مندی از توانایی‌های ذهنی و خلاقیت بالا
  4. توانایی بالا در حل مسئله و مشکلات در حوزه گرافیک
  5. مدیریت زمان به بهترین شکل ممکن
  6. داشتن علاقه به کار هم در زمینه گرافیکی و هم در زمینه تبلیغات و بازاریابی
  7. داشتن روحیه تحقیق و توسعه و توانایی آنالیز شرکت‌ها و رقبا

ویژگی‌های طرح‌های گرافیکی تبلیغاتی

وجود سه عنصر ایده، خلاقیت و جذابیت نقش مهمی ‌در “مورد توجه واقع شدن” یک اثر گرافیکی دارد.

طرح‌های تبلیغاتی برخلاف بسیاری از طرح‌های گرافیکی باید ویژگی‌های خاصی برای برقراری ارتباط بصری بهتر و همچنین جذب بیشتر مشتری داشته باشند.

ابزارهای اثر بخش در طراحی گرافیک

یک طراح ممکن است از چندین ابزار مرتبط با طراحی مانند اسکچ‌پدها، کتاب‌های طراحی گرافیک و سایر ترفندهای نرم‌افزاری برای موفقیت استفاده کند. اما در حال حاضر تغییرات قابل توجهی در این روند طراحی بصری دیده می‌شود.

طراح گرافیک باید هوشمندانه به ترندهای طراحی رجوع کند، امروزه سلیقه مخاطبان و طراحان از ایجاد تصاویرگرافیک واقع‌گرا به سمت تصاویر گرافیکی با فرم‌ها و سطوح صاف و پایه برگشته است.

*پیشنهاد سردبیر

*چرا انتخاب هاست اهمیت دارد؟

طراحی گرافیک و بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال ترکیبی از ارائه تصاویر و محتواهای آموزنده است. طراحی گرافیکی ایده‌های تبلیغاتی یک شرکت را به اعلان‌های تصویری تبدیل می‌کند.

به این ترتیب یک سازمان می‌تواند به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و بیزینس‌ها باید فاصله کمی ‌با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشند.

در واقع دوره مطالعه متن و اعلامیه‌های بلند بالا به سر آمده است. شما باید با تصاویر جذاب و گویا در کسری از دقیقه منظور خود را انتقال دهید.

طراحی گرافیک آهنربای جذب مخاطبان در تبلیغات

همین حالا شروع کنید

محتوایی را که با مخاطبان خود منتشر می‌کنید، چه در یک نسخه تبلیغات چاپی چه در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی باید هویت بصری یکسانی داشته باشند.

اگر برای وبلاگ خود از یک فونت جذاب و نچندان رسمی‌ استفاده می‌کنید؛ آن را در صفحات اصلی وبسایت نیز به کار ببرید.

استفاده از رنگ‌ها

استفاده بیش از حد از رنگ‌های متنوع نه تنها جذابیت محتوای شما را زیاد نمی‌کند بلکه مخاطب را از توجه به آن باز می‌دارد.

برای تمامی ‌طرح‌های شرکت خود از لوگو گرفته تا تصاویر تبلیغاتی از دو یا سه رنگ اصلی انتخاب کنید.

برای شروع کار درباره تناسب رنگ‌ها و رنگ‌های هم خانواده و متضاد مطالعه کنید، سپس آن‌ها را به کار بگیرید.

استفاده از سطوح بزرگ

از قرار دادن سطوح ریز و در هم در کنار هم بپرهیزید، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سلیقه مشتریان دیگر زیاده گویی را نمی‌پسندد، چه در متون چه در تصاویر.

فضای خالی را فراموش نکنید

جایی هم برای سطح سفید و فضای خالی در نظر بگیرید. در واقع فضای خالی اگر درست استفاده شود بهترین ابزار برای ارتباط دادن عکس‌ها و تصاویر مختلف به یکدیگر است.

به دنبال خلاقیت‌ها بدوید

همواره در جستجوی ایده باشید، خوب نگاه کنید که بازاریابان یا طراحان برتر از چه عناصری برای ارائه طرح خود استفاده می‌کنند، تقلید نکنید اما حتماً ایده بگیرید.

10 نرم ‌افزار گرافیکی پرکاربرد

  1. فتوشاپ Photoshop
  2. ایلوستریتور Illustrator
  3. کورل دراو CorelDraw
  4. ایندیزاین InDesign
  5. تری دی مکس 3D Max
  6. نرم‌افزار Maya
  7. نرم‌افزار افترافکت AfterEffect
  8. نرم‌افزار لایت روم Lightroom
  9. نرم‌افزار اینک اسکیپ InkScape

طراحی گرافیک پوستر تبلیغاتی

  1. برای پوستر تبلیغاتی رنگ پر انرژی انتخاب کنید

رنگ پوستر تبلیغاتی یکی و شاید اصلی ترین وجه طراحی هستند. رنگ در مخاطب شما ایجاد انرژی می‌کند، موجب بروز یک رفتار خاص در او می‌شود و در صورت استفاده صحیح، می‌تواند چشمان او را خیره کند.

با توجه به موضوع طراحی، رنگ‌ها می‌توانند کاملا جسور، نامحسوس یا رومانتیک باشند.

ایده بعدی استفاده از قطعه‌های رنگی است. به این معنا که رنگ‌ها با هم مرز مشخص دارند و داخل هم نرفته‌اند. برای این کار باید از دو چیز مطمئن شوید.

اول این که رنگ‌هایی که کنار هم استفاده می‌کنید، هماهنگی لازم را داشته باشند و مطلب بعدی این که ترکیب این رنگ‌ها بتواند جلب توجه زیادی را برای پوستر تبلیغاتی ایجاد کند.

  1. تایپوگرافی در پوستر تبلیغاتی

به خاطر داشته باشید شما می‌توانید با فونت‌های مختلف، پیام یک پوستر تبلیغاتی را زمین تا آسمان تغییر دهید.

می‌توانید برای نشان دادن جدیت، از فونت‌های بولد، برای بالابردن ظرافت از فونت ایتالیک و برای بیان بازیگوشی و سرگرمی‌از فونت‌های غیر رسمی‌(سست و لوس) استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود حداقل از دو فونت متفاوت در کار خود استفاده کنید. یکی برای عنوان و یکی برای متن.

برای ایجاد تاثیر بیشتر، تایپوگرافی را نیز امتحان کنید.

  1. سلسله مراتب بصری در پوستر تبلیغاتی

یک پوستر تبلیغاتی باید سریعا جلب توجه کند و مخاطب آن بتواند در سریع ترین فرصت ممکن آن را بخواند.

شما باید اطلاعات را از لحاظ اهمیت دسته بندی کنید. اگر متن شما خیلی کوتاه است، دنبال تصاویر و گرافیک برجسته و ساده باشید.

اما اگر متن شما زیاد است، تمرکز خود را روی متن بگذارید و آن را از لحاظ اهمیت، اولویت بندی کنید.

  1. استفاده از نگاتیو در پوستر تبلیغاتی

ساختن یک تصویر با استفاده از تصاویر دیگر، چیزی شبیه جادو است و می‌تواند افراد را هیجان زده کند. یکی از بهترین کارها در طراحی نگاتیو، این است که اطراف نقطه‌ای را که می‌خواهیم جلب توجه کند، از نگاتیو یعنی فضایی که در آن چیزی چاپ نمی‌شود؛ پر کنیم.

این کار باعث می‌شود به سرعت توجه مخاطب به آن نقطه جلب شود. متن کوتاه یا تصویر خود را در یک فضای باز نگاتیو قرار دهید ولی آن را پر نکنید.

  1. اجزای اضافی را حذف کنید

گاهی اوقات هر چه کمتر توضیح بدهید، بهتر است و می‌تواند برای مخاطب جذاب تر باشد.

یک کلمه تنها یا یک تصویر ساده،گاهی اوقات خیلی بیشتر از کلمات زیاد و تصاویر پیچیده می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. به هیچ وجه از تصاویر اضافه یا کلمات فقط برای زیاد کردن حجم کار استفاده نکنید.

  1. ایجاد کانون توجه

برای ایجاد اهمیت بیشتر متن، خارج و داخل آن از عکس استفاده کنید.

  1. استفاده از اشکال هندسی

کنار هم قرار دادن اَشکال هندسی، می‌تواند اَشکال دیگر را بسازد. آن‌ها می‌توانند با استفاده از خط‌هایشان، چشم مخاطب را به جاهای مختلف پوستر تبلیغاتی هدایت کنند.

یک ترکیب زیبا درست کنید و توجه مخاطب را به همان سمتی که می‌خواهید ببرید. استفاده از اشکال در طراحی، یک کار زیرکانه است و تاثیرات باورنکردنی ای دارد.

  1. ایجاد هوشمندانه ترکیب‌ها

متن‌ها، عکس‌ها و کلیه اطلاعات در اختیار شماست. فکر کنید و ایده دهید که به چه صورت‌های مختلفی می‌شود متن و عکس را خورد کرد و دوباره کنار هم چید.

این شما هستید که مشخص می‌کنید مخاطب باید به چه صورت پوستر تبلیغاتی را مطالعه کند و پیام آن را دریافت نماید. به تلفیق گرافیک، کلمات و حتی حروف فکر کنید.

طراحی گرافیک آهنربای جذب مخاطبان در تبلیغات

  1. با لایه‌ها بازی کنید

هنگامی ‌که از عکس‌ها، کلمات و رنگ‌ها در لایه‌های مختلف استفاده می‌کنید، باعث می‌شود تصویر نهایی دارای ابعاد مختلف و عمق شود.

  1. ایجاد انرژی

وقتی شما از فونت‌ها و تصاویر هیجان انگیز استفاده می‌کنید، یک تاثیر جدی و واکنش فوق‌العاده در بیننده به جا می‌گذارید.

با این کار باعث می‌شوید پیام شما با احساسات و انرژی مخاطب درگیر شود. گاهی اوقات استفاده از کلمات کم، تاثیرگزاری را فوق العاده می‌کند.

  1. زاویه‌‌ها را خرد کنید!

زندگی همیشه روی یک خط مستقیم حرکت نمی‌کند. نگاه از زاویه‌های مختلف می‌تواند یک پوستر تبلیغاتی را هیجان انگیز کند. زاویه نگاه عکس‌ها را تغییر دهید.

از بالا و پایین عکس بگیرید. به جای آن که کلمات و جملات را خیلی صاف و مرسوم بنویسید، آن‌ها را بشکنید. روی قطر دایره بنویسید.

  1. خشک و جدی نباشید

هدف پوستر تبلیغاتی شما جدی است، اما الزامی‌ ندارد برای رسیدن به هدفتان از شوخی استفاده نکنید. با کلمات بازی کنید. تصورات دور از انتظار داشته باشید.

  1. رعایت تناسب در طراحی

استفاده از تقارن، محور و تکرار، برای چشم‌ها تناسب ایجاد می‌کند. رنگ، گرافیک و میزان متن باید در تناسب با هم باشند.

تناسب به این معنا نیست که پوستر تبلیغاتی شما، حتما باید کاملا متقارن و روی محور باشد. تناسب به این معناست که یک طرف نباید بار و سنگینی بیشتری داشته باشد.

  1. استفاده از تصاویر برای اعتبار

استفاده از یک تصویر زیبا و دراماتیک در پوستر تبلیغاتی می‌تواند پیام شما را به خوبی منتقل کند. تصاویر به محصول شما اعتبار می‌بخشند.

آن‌ها می‌توانند محصولات شما را واقعی کنند و باعث می‌شوند مخاطب تا حدی کیفیت را ببیند.

  1. تصویرسازی‌های خلاقانه

عکاسی لزوما همیشه نیاز شما را برآورده نمی‌کند یا شاید همیشه بودجه کافی برای عکاسی وجود نداشته باشد.

به جای آن کار، شما می‌توانید خودتان کاراکتر خلق کنید. شما می‌توانید یک دنیای بزرگ و کامل به خصوص در زمینه هدفتان خلق کنید.

  1. طراحی غیر معمول

از فونت‌های غیر معمول استفاده کنید. تصاویر متضاد را در کنار هم قرار دهید. تصاویر و اطلاعات رو به گونه ای در کنار هم قرار دهید که یک چیز جدید خلق شود.

  1. همسو بودن تمام اجزای گرافیکی

ابتدا تصمیم بگیرید که مخاطب قرار است به چه ترتیبی مطالب پوستر تبلیغاتی شما را بخواند.

سپس برای دستیابی به این هدف، از رنگ‌ها، خطوط، ابعاد و میزان متن استفاده کنید و برایش یک مسیر مشخص قرار دهید.

  1. اطلاعات متراکم و خوانا

خوانا بودن پوستر تبلیغاتی الزاما به این معنا نیست که مخاطب بتواند تمام مطالب روی پوستر را مطالعه کند.

باید مطمئن شوید که مخاطب دقیقا متوجه تبلیغ شما شده است و می‌داند محصول، خدمات یا توصیه شما چیست. مطمئن شوید که از فاصله زیاد هم پوستر شما قابل فهم است.

  1. به فرمت و قطع پوستر دقت کنید

تمام پوسترها تبلیغاتی از لحاظ سایز و طراحی یکسان نمی‌باشند. اندازه و فرم پوستر را بنا به ایده خودتان تغییر دهید.

الزامی‌ ندارد همیشه پوستر‌ها عمودی باشند. طراحی افقی و یا حتی دایره ای را امتحان کنید.

  1. چالش انگیز طراحی کنید

یک تک کلمه یا یک عکس تنها می‌تواند احساسات مخاطب را به چالش بکشاند. احساس عشق، احساس خشم و یا حتی مریضی.

  1. ایجاد یونیفرم طراحی برای رویدادهای مختلف

هنگامی‌ که شما بیش از یک رویداد یا محصول دارید، طبیعتا باید بیش از یک پوستر تبلیغاتی طراحی کنید.

وقتی یک سری پوستر طراحی می‌کنید، بد نیست قالب یکسانی داشته باشند. به این معنا که تصاویر و رنگ‌ها می‌توانند تغییر کنند ولی پوستر دوم و سوم باید مخاطب را به یاد پوستر اول هم بندازد.

این به معنای کپی نیست. به معنای ایجاد ساختار یکسان برای همه آن‌هاست. پوستر‌ها هر کدام به صورت جدا باید دارای پیام باشند و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند هم معنا داشته باشند.

  1. برای مخاطبتان طراحی کنید

پیش از آن که چیزی را بفروشید، باید خریدار آن را خوب بشناسید. اطمینان حاصل کنید که طراحی شما مطابق سلیقه، عادت خریداری و فرهنگ اوست.

  1. ایجاد علاقه با استفاده از تضاد

به شیوه‌های گوناگون، تضاد ایجاد کنید. از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. مانند آبی و نارنجی. اصلا چه طور است که کار را سیاه و سفید طراحی کنید؟ فونت‌های کوچک و بزرگ را در کنار هم بیاورید.

  1. شکستن اصول و قواعد

محدودیت‌ها را از بین ببرید. از غیرممکن‌ها استفاده کنید. چیزهایی که در کنار هم جور نمی‌شوند را در کنار هم بیاورید. چیز جدید خلق کنید.

طراحی گرافیک آهنربای جذب مخاطبان در تبلیغات

مهارت‌های مورد نیاز گرافیست خوب

  • ذوق هنری و سلیقه خوب
  • طراحی عالی و قوی
  • آشنایی با رنگ‌های مختلف و اثرات او‌ن‌ها
  • مقداری روانشناسی در شناخت مشتری‌ها
  • آشنایی با فوت و فن بازاریابی و فن بیان
  • به روز کردن اطلاعات

حیطه کاری یک طراح گرافیک

ارتباط بصری: وقتی شما شروع به طراحی پوستر یا جلد، لوگو و صفحات وب می‌کنید در زمینه ارتباط بصری فعالیت دارید.

تصویرسازی: طراحی تصاویر کتاب مثل کتاب‌های داستان یا آموزشی و از این قبیل فعالیت‌ها در حیطه تصویرسازی قرار می‌گیرند.

گرافیک محیطی: طراحی‌های داخل ساختمان که محل قرار گرفتن هر چیز رو به ما نشون می‌دهد جزو گرافیک محیطی محسوب می‌شوند.

زمینه‌های دیگر فعالیت طراح گرافیک

  • زمینه‌های فعالیت
  • تهیه عکس برای مطبوعات، رادیو و تلویزیون
  • تهیه عکس هنری و تبلیغاتی
  • طراحی پوستر (فیلم، آهنگ، مناسبت‌ها)
  • طراحی جلد (نشریه، کتاب، دفتر)
  • طراحی علامت
  • طراحی آرم (لوگو)
  • طراحی حروف (تایپوگرافی)
  • طراحی آگهی تبلیغاتی
  • صفحه آرایی
  • طراحی صفحات وب
  • طراحی چاپ برای بسته بندی
  • تصویرسازی
  • طراحی فضاهای داخلی
  • طراحی فضاهای شهری

جمع بندی

گرافیک؛ شیرین کننده تبلیغات

در آخر باید بگوییم طراحی گرافیک در دیده شدن هر نوع تبلیغاتی موثر بوده و به همین منظور یکی از بخش های مهمی که باید به آن بها داد گرافیک است.

هیچ کس دوست ندارد به یک تبلیغ بی روح و حوصله سر بر که حتی رنگ هایش مرده است، نگاه کند چه برسد به اینکه جذب آن شود! در واقع طراحی گرافیک آهن ربای نگاه و توجه مخاطب است و باید از این آهنربا به خوبی استفاده کرد.

 

#طراحی_گرافیک #بازاریابی_موفق #تبلیغ #طراحی_تبلیغ #گرافیست #طراحی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

کاربرد شبکه های اجتماعی برای عکاسان

آژانس تبلیغاتی هورتاش: تعدادی از شبکه های اجتماعی که برای عکاسان مفید هستند را معرفی می‌کنیم و نظرات اریک کیم را در مورد نحوه استفاده از هر کدام را خواهیم گفت.

اریک کیم: بی‌شک یکی از مهم‌ترین و فعال‌ترین افراد در زمینه عکاسی خیابانی است، مطالعات بسیار عمیق و گسترده‌ای در زمینه عکاسی خیابانی و تاریخ آن انجام داده و تمام این مطالعات و تجربیات را با زبان و بیانی بسیار روان و جذاب به علاقه‌مندان منتقل می‌کند. وی با وجود فسلفه و بینش عمیقی که به عکاسی خیابانی دارد، نوشته‌هایش فاقد اصلاحات صقیل و پیچیده است و از این رو برای عموم علاقه مندان عکاسی خیابانی بسیار کاربردی و جذاب است.

1.اینستاگرام

کاربرد شبکه های اجتماعی برای عکاسان

احتمالا امروزه پرطرفدارترین شبکه برای کاربران شبکه های اجتماعی است. امروزه اینستاگرام برای عکاسان مانند کارت ویزیت است.

به نظر من اینستاگرام دلایل زیادی برای پرطرفدار بودن دارد.

اول از همه اینکه کاربران زیادی دارد چراکه بهترین نرم افزار موجود برای گوشی های همراه است و این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که به سادگی عکس‌هایتان را اصلاح کنید، روی آنها افکت بگذارید و در یک چشم به هم زدن آنها را با میلیون‌ها نفر به اشتراک بگذارید. امروزه تقریبا هرکسی که گوشی همراه هوشمند دارد،اکانت اینستاگرام هم دارد.

دوم اینکه شما می‌توانید بلافاصله نظرات مردم را ببینید و احساس رضایت کنید. اینستاگرام نرم افزار خوبیست تا مردم با یکدیگر از طریق عکس در تماس باشند.

الف) کاری کنید که اکانت شما بازتابی از خودتان باشد

به نظرم بهترین روش استفاده از اینستاگرام این نیست که فقط بهترین عکس‌هایتان را به اشتراک بگذارید. مردم دوست دارن “پشت صحنه”های زندگی شما را ببینند.

به جای اینکه پشت سرهم عکس‌های غذاهایتان را آپلود کنید، سعی کنید کارهایتان بیشتر به عکاسی مربوط باشند. عکس کتاب‌های عکاسی که می‌خوانید، نمایشگاهی که به تازگی بازدید کرده‌اید را به دیگران پیشنهاد دهید و مناظر زیبایی که از آنها عکس گرفته‌اید را به اشتراگ بگذارید.

ب) بیشتر با موبایلتان عکاسی کنید

یکی از اشتباهات عکاسان این است که فقط با دوربین‌های “حرفه‌ای” عکاسی می‌کنند و اینستاگرام را با کلاس های عکاسی اشتباه می‌گیرند.

استفاوه از دوربین موبایل از این جهت خب است که دیگر نمی‌توانند بگویید به خاطر نبود امکانات نمی‌توانید عکاسی کنید.

ج) اینستاگرام را تبدیل به یک دفترچه خاطرات تصویری کنید

برای من یکی از زیبایی های اینستاگرام این است که می‌توانم عکس‌های قدیمی‌ را ببینم و دوباره آن لحظه ها را زندگی کنم.

از اینستاگرام تنها برای اشتراک گذاری بهترین عکس‌هایتان استفاده نکنید.

من شخصا بیشتر روزهای سرد به سراغ “دفترچه خاطرات تصویری“ام می‌روم، زمانی که چیزی برای الهام گرفتن پیدا نمی‌کنم. این عکس‌ها برایم الهام بخش می‌شوند تا به عکاسی ادامه دهم.

2. فیسبوک

به نظرم “فیسبوک” آخرین شبکه اجتماعی قوی است زیرا کاربران بسیار دارد و قوی‌تر و بزرگتر از آن است که نابود شود.

الف) سعی کنید تا می‌توانید مکالمه‌های مهم راه بیندازید

یکی از نکات مثبت فیس بوک این است که شما را قادر می‌سازد تا از طریق بخش نظرات با دیگران مکالمه کنید.

راز موفقیت در فیسبوک گرفتن لایک‌های زیاد نیست، بلکه راه اندازی مکالمه‌های زیاد و گرفتن نظرات کاربران، کلید موفقیت شماست.

ارتباط خود را با آنها حفظ کنید و معطلشان نگذارید، اگر مطلب ارزشمندی به اشتراک گذاشتند شما هم مطالبشان را لایک کنید و جواب سوال‌هایشان را بدهید.

ب) به صورت تکی پست بگدارید

اگر عکس‌هایتان به صورت یک مجموعه هستند و می‌خواهید آنها را در فیسبوک به اشتراک بگذارید، سعی کنید آنها را به صورت تکی به نمایش بگذارید و هربار یکی از عکس‌های پروژه‌تان را آپلود کنید. این کار به کاربران اجازه می‌دهد تا با عکس‌هایتان ارتباط صمیمانه‌تری برقرار کنند و همچنین کمک می‌کند شما برای مدت بیشتری در دید باشید.

ج)لینک‌های مفید را به اشتراک بگذارید

اکثر کسانی که به وبلاگ من سر می‌زنند از طریق فیسبوک با آن آشنا شده‌اند. پس بدانید که فیسبوک روش خوبی برای بالا بردن آمار بازدید سایت یا وبلاگ‌تان است.

سعی کنید هنگام اشتراک گذاری لینک تا جایی که می‌توانید مختصر باشید.

برای توصیف لینک مربوطه، یک جمله کافی است.

3. توییتر

چرا توییتر؟

توییتر از شبکه هایی است که مدت زیادی مشغول به فعالیت است و یکی از بهترین روش ها برای دنبال کردن اخبار در ارتباط با اشخاص مورد علاقتان است.

الف) مطالب احساسی به اشتراک بگذارید

قبل از اینکه هرگونه مطلبی در توییتر منتشر کنید، این سوال را از خودتان بپرسید: “آیا این مطلب برای دیگران جالب، مرتبط و یا الهام بخش است یا نه؟ آیا این مطلبی است که برای دیگران ارزشمند باشد؟”

به طور معمول پست‌هایی که معروف می‌شوند و سر و صدا به پا می‌کنند، پست‌های احساسی هستند.

ب) با افرادی که از لحاظ فکری به شما نزدیک هستند ارتباط برقرار کنید

یکی از مزیت‌های توییتر این است که شما را قادر می‌سازد در قالب متن با مردم سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.

به جای اینکه هزاران دنبال کننده برای خودتان پیدا کنید سعی کنید با تعداد کمی از اشخاص رابطه نزدیک و صمیمانه برقرار کنید.

یکی از راه‌های خوب برای تعامل با دیگران این است که کار دیگران را تبلیغ کنید. سعی نکنید خودخواهانه فقط برنامه‌های خودتان را پیش ببرید، بلکه کارهای دیگران را نیز تبلیغ کنید. سعی کنید انسانی بخشنده، جذاب و دوست داشتنی باشید.

ج) در انتخاب دوستان در توییتر دقت کنید

یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از مردم در توییتر مرتکب می‌شوند این است که هرکسی را می‌بینند دنبال می‌کنند تا آنها هم کارشان را دنبال کنند.

توصیه می‌کنم تنها کسانی را دنبال کنید که از صمیم قلب دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید یا کسانی که از صمیم قلب دوست دارند کار شما را دنبال کنند.

سایر شبکه های اجتماعی:

فلیکر

فلیکر احتمالا بهترین مکان برای آپلود عکس‌ها با کیفیت بالاست.

پیشنهاد می‌کنم عکس‌هایتان را در فلیکر منتشر کنید و از طریق فروم‌هایی که در بخش “گروه‌ها” در دسترس شما قرار می‌گیرد با مردم به بحث و مکالمه بپردازید.

 

500px

این شبکه یک نسخه هنری تر از فلیکر است.

عکس‌های زیبایی در این سایت وجود دارد، اما به پرطرفداری فلیکر نیست. اگر تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنم حتما آن را امتحان کنید.

تامبلر

قطعا تامبلر برای عکاسان، اجتماعی در حال رشد است (همچنین برای تمام مردم خلاق). یکی از مزیت‌های تامبلر این است که می‌توانید مجموعه‌های کوتاه بسازید. اگر شما جزو آن دسته از عکاسانی هستید که ترجیح می‌دهند به جای تک عکس، کارهایشان را در قالب مجموعه منتشر کنند. پیشنهاد و می‌کنم حتما از تامبلر استفاده کنید.

جمع بندی

کاربرد شبکه های اجتماعی در جهان امروز به یکی از تخصص‌های مورد نیاز برای همه است، در این میان کسانی که تخصصی دارند یا می‌خواهند تخصصی پیدا کنند نباید از شبکه های اجتماعی غافل شوند.

منبع: کتاب “عکاسی خیابانی با اریک کیم

پیشنهاد ما برای مطالعه >>>>راهکارهای عکاسی صنعتی در خانه<<<< یا وارد بخش وبلاگ شوید

 #شبکه‌های_اجتماعی #عکاسی #اینستاگرام #فیسبوک #تامبلر #توییتردریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

چرا انتخاب هاست اهمیت دارد؟

آژانس تبلیغاتی هورتاش: سوالی که بسیاری از دوستان حین طراحی وب‌ سایت با آن روبه‌رو می‌شوند این است که چه نوع هاستی باید انتخاب کنند. انتخاب هاست یکی از چالش‌های اصلی در این رابطه است.

در قدم بعدی سرور است که اهمیت پیدا می‌کند، سرور یک کامپیوتر همیشه روشن و متصل به اینترنت است که منابع مختلفی مانند رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و … را برای سرویس‌گیرنده‌های داخل شبکه آماده می‌کند.

اما هاست چیست؟

هاست در زبان انگلیسی به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود که به هر قسمت آن، ‌هاست گفته می‌شود.

یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک‌ هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه‌ یک‌ هاست مناسب باشید.

بعد از اینکه متوجه شدید مفهوم‌ هاست چیست، باید با توجه به نیاز وب‌سایت خود به میزان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، مقدار ram یک‌ هاست با ویژگی‌های مشخصی از شرکت‌های‌ هاستینگ اجاره ‌کنید.

این‌گونه بخشی از منابع یک سرور به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید تمام اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آنجا قرار دهید.

ویژگی ‌هاست خوب

در انتخاب یک ‌هاست خوب و کارآمد باید در ابتدا به سه مورد سرعت و پشتیبانی و امنیت توجه کرد. موارد دیگری نیز وجود دارد که بنابر نیاز شما باید انتخاب شود .

ویژگی‌هایی که ‌هاست خوب باید داشته باشد از قرار زیر است:

  1. سرعت بالا
  2. منابع مناسب (RAM و CPU)
  3. هارد SSD Enterprise
  4. امنیت
  5. عدم محدودیت‌های ابتدایی
  6. بکاپ گیری‌های منظم
  7. امکان دسترسی کاربر و انجام عملیات مورد نظر (امکانات هوشمند)
  8. پهنای باند مناسب
  9. فضای لازم

چرا انتخاب هاست اهمیت دارد؟

تعاریفی که در انتخاب هاست باید بدانید

میزان ترافیک و پهنای باند

تعداد بایت‌هایی که به عنوان پهنای باند توسط شرکت ‌هاستینگ در طول یک دوره ارائه می‌شود متفاوت است.

اگر می‌خواهید که تعدادی صفحه از سایت خود را فقط برای تعداد کمی ‌از کاربران اختصاصی به نمایش بگذارید وجود پهنای باند کم مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اما اگر می‌دانید که سایت شما در آینده‌ای نه چندان دور کاربران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند حتما باید ‌هاستی تهیه کنید که پهنای باند گسترده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد .

نوع سرور

هاست‌های موجود بر روی سرورهای اشتراکی از ارزان ترین ‌هاست‌ها هستند و عملکرد سایت شما در این نوع‌ هاست‌ها بستگی زیادی به عملکرد سایر ‌هاست‌های موجود بر سرور اشتراکی دارد.‌

هاست‌های اشتراکی همچنین دسترسی شما به پایگاه داده و آپلود فایل‌ها از طریق FTP و یا SFTP را محدود می‌کنند .

امنیت

تغییرات تکنولوژی و مدیریت ممکن است باعث تغییر برنامه‌های‌ هاست و میزبان وب سایت شما شود. پس در انتخاب میزبان دقت کنید تا داده‌های سایت شما به ‌هاست قفل نشده باشد و یک پشتیبان برای عدم تغییر و حذف داده‌های سایت داشته باشد

در واقع‌ هاستی که انتخاب می‌کنید باید به شما اجازه دهد با به روزرسانی مرتب و پشتیبان گیری سایت همیشه به داده‌های سایت و رسانه‌ها و ساختار سایت خود دسترسی داشته باشید و از امنیت بالایی برخوردار باشد .

پشتیبانی

هاست خود را از شرکت‌هایی خریداری کنید که پشتیبانی مناسبی دارند. یعنی شما سوالات خود را می‌توانید از طریق تلفن یا ارسال ایمیل و تیکت به صورت آنلاین بپرسید.

زیرا بعد از خرید‌ هاست قطعا با سوالات متنوعی روبه‌رو می‌شوید که شرکت ارائه دهنده باید به آن‌ها پاسخ دهد. بعضی از شرکت‌ها خدمات پشتیبانی تلفنی را تا 24 ساعت بعد از دریافت ‌هاست ارائه می‌کنند.

تفاوت‌ هاست داخل و خارج از کشور

‌هاست لینوکس و ‌هاست ویندوز، دو انتخابی است که بر سر راه یک طراح وب قرار دارد که بعد از انتخاب براساس ویژگی‌های این دو ‌هاست با دو نوع خدمات متفاوت در هر کدام از این سرویس‌ها مواجه می‌شوید، اول ‌هاست ایران و دوم ‌هاست خارج از ایران!

در این آموزش‌ هاست ایران و خارج از ایران را با در نظر گرفتن 7 عامل مهم مقایسه می‌کنیم.

  1. پینگ تایم یا سرعت
  2. پایداری یا در دسترس بودن
  3. پهنای باند یا ترافیک ماهانه
  4. سرعت پورت سرور
  5. معیار‌های سئو
  6. خطرات تحریم‌ها
  7. امنیت نگهداری اطلاعات

چرا انتخاب هاست اهمیت دارد؟

ویژگی‌های ‌هاست با کیفیت ایران

پینگ تایم یا سرعت

اگه بخواهیم ‌هاست ایرانی و خارج از ایران را از نظر پینگ تایم مقایسه کنیم اول باید توضیح کوتاهی راجع به پینگ بدانیم. پینگ دستوری است برای سنجش میزان فاصله بین دو دستگاه در شبکه و مدت زمان مورد نیاز برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر بر حسب میلی ثانیه.

در ‌هاست ایران به دلیل اینکه سرور این نوع ‌هاست‌ها و بازدیدکنندگان از سایت داخل ایران هستند و فاصله سرور و کامپیوتر بازدیدکننده از یکدیگر خیلی کم است، معمولا سرعت بارگذاری اولیه سایت‌هایی که در ‌هاست ایران هستند، بیشتر از ‌هاست خارج از کشور است.

البته دقت داشته باشید زیرساخت سرور میزبان هم اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. فرض کنیم اکثر بازدیدکننده‌های ما ایرانی هستند چه اتفاقی میفتد اگر سرور داخل ایران باشد.

درخواست کاربر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرور رسیده و پاسخ مربوطه را دریافت می‌کند.

پایداری یا در دسترس بودن

پایداری یا همیشه در دسترس بودن یکی از مهمترین عواملی است که مدیران سایت‌های بزرگ همیشه به آن دقت می‌کنند. اگر بخواهیم ‌هاست ایرانی و خارجی را از نظر ثبات و پایداری مقایسه کنیم، باید ببینیم مجموعه میزبان ما ساختار شبکه‌ای منظم و پرسرعتی دارند یا نه.

با توجه به اینکه سرورهای داخلی در دیتاسنترهای ایرانی نگهداری می‌شوند در شرایطی مثل عدم دسترسی به اینترنت بین‌الملل یا تحریم و… نگرانی بابت عدم دسترسی به اطلاعات نخواهیم داشت.

از طرفی سرور در داخل کشور قرار دارد و مواردی همچون توقیف و ضبط سرور و… متوجه سرویس ما نیست. از سوی دیگه تمام این موارد که منجر به از دسترس خارج شدن اطلاعات، داون تایم و… می‌شوند برای سئوی سایت سم ‌محسوب می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب‌ هاست از وضعیت پایداری آن مطمئن شوید، بدانید تاثیر آپتایم در سئو سایت چقدر است و حتما یاد بگیرید که چگونه آپتایم یک‌ هاست خوب را اندازه گیری کنیم.

پهنای باند یا ترافیک ماهانه

برای مقایسه‌ هاست ایران و ‌هاست خارج از ایران، از نظر پهنای باند و ترافیک ماهانه در ابتدا باید کمی‌ راجع به پهنای باند بدانید.

پهنای باند میزان حجم داده‌ها و اطلاعاتی است که می‌تواند بین سایت شما و کامپیوتر بازدیدکنندگان از سایت شما منتقل شود. این پهنای باند بالا می‌تواند به راحتی تمام نیاز سایت‌های بزرگ را برآورده کند.

اما در حال حاضر قیمت پهنای باند زیاد است. این فاکتور بسیار مهمی ‌در انتخاب ‌هاست است.

سرعت پورت سرور

منظور از سرعت پورت در ‌هاست ایرانی و خارج از ایران، سرعت اینترنتی است که در اختیار سرور‌ها قرار می‌گیرد، در سرورهای معمولی اصولا سرعت پورت 1Gb است.

پس قبل از تهیه ‌هاست یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب سرویس مناسب بررسی سرعت پورت است.

چرا انتخاب هاست اهمیت دارد؟

معیار‌های سئو

البته سئو به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد، اما دو عامل بسیار مهم همیشه تو وضعیت سئو وب سایت‌ها در موتور‌های جستجو حائزه اهمیت است که عبارت‌اند از:

  1. پایداری و در دسترس بودن همیشگی سایت
  2. امکان دسترسی آسان به صفحات سایت توسط ربات‌های موتور‌های جستجوگر

از آنجایی که سرورهای داخلی از لحاظ امنیت اطلاعاتی در سطح مطلوب تری قرار دارند و امکان ضبط و توقیف و تحریم سرور صفر درصد است، پس می‌توان با اطمینان خاطر بیشتری از آنها استفاده کرد.

از طرف دیگر ربات‌های گوگل با سرویس‌های ایرانی و غیر ایرانی به یک شکل برخورد می‌کند.

پس مشکلی از بابت ایندکس شدن اطلاعات در سرویس‌های ایرانی و غیر ایرانی وجود نخواهد داشت مگر اینکه خودتان درخواست ایندکس نشدن اطلاعاتتان را بدهید.

خطرات تحریم‌ها

خیلی‌ها معتقدند اگر از ‌هاست‌های ایرانی استفاده کنید خطر تحریم و از دسترس خارج شدن ‌هاست شما و از بین رفتن اطلاعات خیلی پایین‌تر از ‌هاست‌های خارج از کشور است.

مورد عدم امکان استفاده از سی پنل در ‌هاست‌های ایرانی هم مدتی مطرح بود که با وجود آنتی تحریم کاملا رفع شد.

البته شرکت‌های‌ هاستینگ معتبر همیشه از سایت‌های شما بکاپ گیری و آنها را داخل چندین سرور برای احتیاط نگهداری می‌کنند که احتمال از دست رفتن اطلاعات روی‌ هاست‌ها تقریبا به صفر می‌رسد، اما با این وجود باز هم مواظب خطرات احتمالی باشید.

امنیت نگهداری اطلاعات

امنیت نگهداری از اطلاعات یک پارامتر خیلی مهم برای انتخاب ‌هاست ایرانی یا خارج از ایران محسوب می‌شود.

توصیه ما این است که سایت‌های دولتی که اطلاعات و منافع ملی داخلشان وجود دارد معمولا از ‌هاست‌های داخل ایران استفاده کنند که خطر تحریم و از بین رفتن اطلاعات کاملا به صفر می‌رسد.

در واقع اگر شرکت‌ هاستینگی که از آن ‌هاست تهیه می‌کنید همواره از تمام اطلاعات‌ هاست شما بکاپ گیری و بتواند امنیت نگهداری اطلاعات را به صورت کامل تامین کند هیچ نگرانی‌ای در استفاده از ‌هاست نمی‌تواند وجود داشته باشد.

شما هم امکان بکاپ گیری از ‌هاست خود را دارید و به سادگی می‌توانید در بازه‌های زمانی منظم از ‌هاست خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در مواقع بحرانی یا در مواجه با مشکلات آن را ریستور کنید.

با توجه به موقعیت کشور در شرایط فعلی و نوسانات لحظه‌ای استفاده از سرویس‌های خارجی کاملا ریسک به حساب می‌آید به این دلیل که در صورت مسدود شدن، هیچ دسترسی‌ای به میزبانتان در کشوری دیگر نخواهید داشت. پس بهتر است از بین‌ هاست‌های ایرانی قیاس کنید.

3 نکته مهم در مورد ‌هاست ایران و خارج از ایران

نکته اول اینکه‌ هاست شما چه داخل ایران باشد و چه خارج از ایران، تمام افراد در تمام نقاط جهان قادر به مشاهده وب سایت شما هستند.

نکته دوم اینکه برخی از کاربران تصور می‌کنند اگر بخواهند از ‌هاست ایران استفاده کنند حتما باید دامنه ملی .ir برای سایتشان خریداری کنند.

این فرضیه هم کاملا اشتباه است، شما چه از ‌هاست ایرانی استفاده کنید یا خارج از ایران در هر صورت امکان استفاده دامنه ملی و بین‌المللی در هر دو هاست وجود دارد.

نکته سوم اینکه خیلی از کاربران تصور می‌کنند. اگر ‌هاست ایران بخرند و در آن از نرم افزار‌های غیرقانونی و بدون مجوز استفاده و به نحوی کپی رایت تولید کنندگان خارجی را نقض کنند به دلیل تحریم تولیدکنندگان خارجی نمی‌توانند از آنها شکایت یا پیگیری کنند.

این فرضیه هم کاملا اشتباه است، در هر صورت چه از ‌هاست ایرانی استفاده کنید و چه از‌ هاست خارج از ایران، حتما باید به قوانین کپی رایت احترام بگذارید.

چرا انتخاب هاست اهمیت دارد؟

جمع بندی

هاست نیاز هر وب سایت

در واقع این نیاز کلی وب سایت شماست که تعیین می‌کند ‌هاست ایرانی برای شما مناسب است یا ‌هاست خارج از ایران. خیلی از مشتریان تصور می‌کنند‌ هاست ایرانی تفاوت چشمگیری نسبت به ‌هاست خارج از ایران دارد.

اگر شما یک ‌هاست با کیفیت تهیه کنید همواره می‌توانید سرعت بسیار بالایی را تجربه کنید. به طور کلی اگر سایت دولتی یا سازمانی دارید یا اینکه برایتان اهمیت دارد بدانید سایتتان روی چه زیرساختی میزبانی می‌شود و پینگ تایم برایتان اهمیت دارد، بهتر است از ‌هاست ایرانی استفاده کنید.

البته باز هم تاکید می‌کنیم نه هر ‌هاستی. ‌هاستی که روی سرورهای قدرتمند و معتبر است و سرور آپتایم بالایی دارد و نگران از دست رفتن اطلاعاتتان یا خرابی‌های سرور نیستید.

هموراه دقت کنید که انتخاب یک شرکت ‌هاستینگ خوب چه برای ‌هاست ایرانی و چه برای ‌هاست خارج از ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

#هاست #وبسایت #هاست_ایران #هاست_خارجی #میزبانی #هاستینگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

تولید محتوا چگونه به کسب و کارمان کمک می کند؟

آژانس تبلیغاتی هورتاش: اولین چیزی که با شنیدن نام محتوا به ذهن خطور می‌کند به احتمال زیاد تولید محتوا است. اولین عبارتی که پس از شنیدن تولید محتوا در ذهن ما نقش می‌بندد تولید محتوا از نوع متن و نوشته است.

آیا واقعاً همینطور است و محتوا صرفاً به تولید محتوا محدود می‌شود؟ پاسخ قطعا خیر است زیرا تولید محتوا یکی از بخش‌های بازاریابی محتوا است که با توجه به موضوع، لحن آن می‌تواند منجر به جذب مخاطب، جلب اعتماد او و در مراحل بالاتر می‌تواند ابزاری برای فروش و جلب اعتماد مشتریان محسوب شود.

تولید ‌محتوا علمی

اگر محتوا را ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال و در یک فرم خاص تعریف کنیم پنج جزء اصلی این تعریف عبارتند از:

اطلاعات

چه ایده‌هایی را منتشر می‌کنید؟ اطلاعات، ترکیبی از مهم‌ترین ایده‌هایی است که مخاطب باید آن‌ها را بداند. نیاز به دانستن جزئیات کلیدی (شواهد، توضیحات و نمونه‌هاکه از آن ایده‌ها پشتیبانی می‌کنند.

هدف

چرا این کار را انجام می‌دهید؟ می‌خواهید مخاطبان به چه چیزی فکر کنند؟ چه احساسی داشته باشند؟ چه کاری انجام دهند؟ محتوا زمانی بسیار موفق است که شما آن را برای رسیدن به یک هدف خاص طراحی کنید و با تمام منابع خود بر روی آن هدف خاص متمرکز شوید.

مخاطب شناسی

برای این محتوا مخاطب هدف شما چه کسی است؟ بسیاری از مواقع، کسب‌وکارها و برندها بدون شناخت نیاز مخاطب و توجه به او، محتوا تولید می‌کنند. افراد و مخاطبانی که می‌خواهید به آن‌ها دست یابید، دغدغه‌ها و سؤالات آن‌ها را شناسایی کنید.

تولید محتوا چگونه به کسب و کارمان کمک می کند؟

کانال

چگونه محتوا را به دست مخاطبان خود می‌رسانید؟ در شبکه‌ های اجتماعی؟ وبلاگ خودتان یا وبلاگ‌های پربازدید؟ همه این‌ها بستگی حضور مخاطب شما دارد. اگر مخاطبانتان بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، تمرکز اصلیتان باید روی اینستاگرام باشد، نه وبلاگ و نه سایر شبکه‌ های اجتماعی(بیشتر بخوانید)

فرم

چگونه روابط خود با مخاطب را در آخرین حالت نمایش می‌دهید؟ پس از انتخاب کانال‌ها، نوبت به نوع محتوا می‌‌رسد. ویدئو، پست وبلاگ، مقاله یا پادکست؟ کدام‌ یک؟ چگونه می‌توانید به بهترین نحو ممکن پیامتان را به گوش مخاطب برسانید؟

چگونه شروع به تولید کنیم؟

در این بخش به معرفی قالب‌های کلی محتوا و قالب‌هایی که با آن می‌توانید به تولید محتوای وب سایت می‌پردازیم.

محتوای متنی

براساس تحقیقات جهانی در حوزه محتوا و همواره محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. به همین دلیل است که مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر می‌شوند.

در بین مجموعه‌هایی که هم کتاب و هم فیلم آن‌ها موجود است، کتابشان بیشتر جنبه یادگیری و فیلم بیشتر جنبه سرگرمی‌ را بخود می‌گیرد و به طور کلی نوشته حس اعتماد در ما برمی‌انگیزد.

محتوای صوتی

صوت و انواع جلوه‌های صوتی در بازاریابی محتوا می‌تواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب متنی داشته باشد.

محتوای ویدئویی

اخیراً یکی از روندهای قابل ‌توجه در رسانه‌های دیجیتال، تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است بسیاری در این زمینه معتقدند که تغییر رویه به استفاده از محتوای ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است.

این موضوع که مردم کمتر به تمایل خواندن کلمات دارند در این تغییر رویه بی‌تأثیر نیست.

تولید محتوا چگونه به کسب و کارمان کمک می کند؟

محتوای تصویری

بازاریابی محتوا بصری امروزه یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است و استفاده روزافزون از رسانه‌های اجتماعی بصری مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، پینترنست، اینستاگرام و … موجب شده تا صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند.

راه های انتقال محتوا به مخاطب

بیایید فرض کنیم بهترین محتوای دنیا را نیز تولید کرده‌اید، با رعایت تمامی‌ اصول سئوی وب سایت و…. نتیجه؟

اگر مخاطب نتواند محتوای ما را ببیند، بهترین محتوای دنیا هم به هیچ دردی نمی‌خورد. ‌به همین دلیل برخی اعتقاد دارند که انتشار محتوا از تولید محتوا مهمتر است.

در واقع اگر انتشار محتوا اهمیت چندانی نداشت، شبکه‌های اجتماعی امروزه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال نداشتند.

ابزارهای بسیار کاربردی مانند تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو نظیر گوگل یا بسیاری از بنرهایی که در سایت‌های مختلف می‌بینیم یا حتی رپورتاژهای گوناگون و محتوای مهمان وجود نداشت.

بهترین محل های انتشار محتوا

برای انتشار محتوا راه‌های بسیاری پیش روی ماست که در زیر به بهترین آن‌ها می‌پردازیم:

وبلاگ

وبلاگ‌ها از بهترین و امن‌ترین درگاه‌های اشتراک‌گذاری محتوا محسوب می‌شوند، وبلاگ‌ها امکانات بیشتری از سایر شبکه‌ها در اختیار شما و البته مخاطبتانتان قرار می‌دهد.

شما می‌توانید اطلاعات اضافی مانند محتوای مولتی‌مدیا، مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه و شخصی سازی محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین کارکرد وبلاگ برای مخاطبین نیز دریافت اشتراک و امکان مطالعه در وسایل مختلف مانند کامپیوتر و تلفن همراه هوشمند است، البته به شرطی که وبلاگ شما رسپانسیو باشد!

شبکه ‌های اجتماعی

شبکه ‌های اجتماعی بیشترین مخاطب را در میان تمامی ‌رسانه‌های دیگر برای به اشتراک گذاری محتوا دارند، پس اگر به دنبال مخاطب بیشتر می‌گردید بهتر است توجه ویژه‌ای به شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

بهتر است محتوای اصلی و در واقع هسته محتوایی خود را در وب‌ سایت قرار دهید و خلاصه آن را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید و در انتها برای مطالعه کامل مطلب از مخاطب دعوت کنید که به وبلاگ شما بیاید.

 

روش برای تولید محتوا مبتنی بر سئو

یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می‌باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم درباره راهکار همین مشکل با شما صحبت کنیم. اینکه شما چگونه یک محتوای مناسب تولید کنید و چه مواردی برای آن نیاز دارید.

  • داشتن ایده برای تولید محتوا
  • لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید
  • از ابزارهای تولید کننده عبارت مرتبط با کلمات کلیدی استفاده کنید
  • نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب
  • محتوای وبسایت‌های رقیب خود را چک کنید
  • نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید
  • به موضوع اصلی سطحی نپردازید
  • در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید
  • مخالف بقیه بنویسید
  • یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید
  • بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت را قرار دهید
  • مقالات آموزشی تولید کنید
  • تمامی‌رازها و افسانه‌های کسب وکار خود را بیان کنید
  • فرمت مقالات خود را در تولید محتوا بروز کنید
  • سئو مکانیکی
  • نکات نگارشی را در تولید محتوا به درستی رعایت کنید
  • مطالب طولانی بنویسید
  • متا تگ‌ها عنوان را جدی بگیرید
  • متا تگ توضیحات را فراموش نکنید
  • کلمات کلیدی را به درستی استفاده کنید
  • از تکنیک‌های کلاه سیاهی در تولید محتوا اصلا استفاده نکنید
  • ایجاد لینک‌های داخلی بین صفحات وب سایت
  • معرفی منبع و لینک به آن
  • شکل و زیرعنوان را فراموش نکنید
  • تولید محتوا و مشاهده در موبایل
  • خود را معرفی کنید
  • مقالات مرتبط را بخش بندی کنید
  • تولید محتوا چگونه به کسب و کارمان کمک می کند؟

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره است. اجتناب از آن دشوار بوده، اما چرا به دنبال آن هستید؟

محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….

محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند، همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید و در نهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید.

بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.

باید به طور صریح به یک سوال پاسخ دهید. مخاطب می‌خواهید یا خیر؟ اگر می‌خواهید پس دیگر حرفی نمی‌ماند، دست به کار شوید و خود را برای تولید یک محتوای باکیفیت قوی کنید.

نمی‌دانم یا شاید هم خیلی مهم نباشد که بدانم هدف شما از جذب مخاطب چیست، این که می‌خواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ کنید یا اندیشه خود را نشر دهید.

فرقی ندارد در هر صورت شما باید مخاطب را به سایت خود کشانده و کاری کنید تا با اکراه آن را ترک کند، آن وقت است که هدف شما محقق خواهد شد.

این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیده‌اند و همواره در مسیرش حرکت می‌کنند.

تولید محتوا، عمل نهایی بازاریابی است. هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید، می‌توانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید.

برنامه ریزی و استراتژی محتوا

شما شروع به ساختن خانه بدون طرح، مجسمه‌ای بدون طرح یا شرکتی بدون بیانیه مأموریت، نمی‌کنید. بنابراین بدون ایجاد برنامه، نباید به تولید محتوا بپردازید. در غیر این صورت امکان دارد از هدف خود منحرف شوید.

یک استراتژی محتوا شامل همه چیز است، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

انتخاب اهداف محتوا

برای آموزش تولید محتوا باید مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوا شما در جهت اهداف بازاریابی‌تان باشد که باید از اهداف شرکت شما محسوب شود.

پس از مشخص کردن این موضوع، هر یک از مطالب ایجاد شده، باید با هدفتان مطابقت داشته و در کسب نتیجه دلخواهتان، مشارکت داشته باشد. درمجموع، بهتر است از اهداف خود شروع کنید سپس محتوایتان را تولید کنید.

پرسونای خریدار

ساختن یک استراتژی محتوا، بیشتر از آن است که تنها به این فکر کنید، می‌خواهید چه نوع محتوایی ایجاد کنید.

ابتدا باید بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید، چگونه می‌خواهید با آنها حرف بزنید و کجا آنها را پیدا خواهید کرد.

نکته کلیدی در ابتدا یک تولید محتوا موفقیت آمیز، این است که هر خواننده‌ای احساس کند که به طور مستقیم و شخصی با آنها صحبت می‌کنید.

تنها راه برای انجام این کار، صمیمی‌بودن با بازدید کنندگان و مشتریان است. شما باید آنها را مانند دوست قدیمی ‌خود بشناسید.

باید از موانع، نقاط درد، چالش‌ها و ترس‌های آن‌ها آگاه باشید. به همین ترتیب، می‌توانید بهترین نتیجه ممکن، راه حل رؤیایی و بزرگترین خیالات آنها را درک کنید.

در آموزش تولید محتوا آنچه اهمیت دارد این است که پرسونای خریدار شما، شخصی است که می‌خواهید با محتوایتان به آن برسید.

این شخصیت نیمه داستانی به عنوان نماینده مخاطب هدفتان، یعنی افرادی که به احتمال زیاد از پیامتان سود می‌برند و مشتری می‌شوند، خدمت می‌کند.

تکیه کردن به سفر خریدار

اگر تا به حال سردرد داشته‌اید، اولین کاری که احتمالاً انجام داده‌اید تلاش برای کشف علت آن بوده است. شاید شما دچار کمبود آب بدن یا کمبود کافئین شده‌اید یا شاید بیمار بوده‌اید.

بعد از تشخیص مشکل، به سمت راه حل‌ها حرکت خواهید کرد، مثلاً مقداری آب بنوشید، یک اسپرسو بگیرید یا یک دارو مصرف کنید.سرانجام شما بین راه حل‌ها تصمیم می‌گیرید.

این نمایشی از سفر خریدار در آموزش تولید محتوا است. هر یک از چشم اندازهای شما، مسیری را برای رسیدن به راه حل دنبال می‌کند، آن مسیر شامل مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری است.

اما هر یک از چشم اندازهایتان در بخش‌های مجزا از این سفر قرار می‌گیرد، بنابراین مهم است که از مطالبتان برای جذابیت در هر مرحله استفاده کنید.

با تولید محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، شما مطمئن می‌شوید که هیچ بازدید کننده‌ای شکاف‌ها را نمی‌بیند؛ و هر شخصی که به وبسایتتان می‌آید، این احساس را دارد که اطلاعات مرتبط و مفیدی را دریافت می‌کند.

تولید محتوا چگونه به کسب و کارمان کمک می کند؟

نقش مخاطب

بهتر است یک فرمت برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد.

یک بازدید کننده جدید در مرحله آگاهی، نمایشی زنده از محصول شما را نمی‌خواهد اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را که به آنها کمک کند تا مشکلشان را بهتر بشناسند، می‌خوانند.

در مرحله تصمیم گیری، نیاز به دانستن همه راه حل‌های ممکن نیست، آن‌ها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند که نشان می‌دهد محصول شما راه حل مناسبی برای آنها است. سعی کنید همیشه مخاطب خود را در این مرحله قرار دهید.

در اینجا راهنمای بهترین قالب‌های محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار وجود دارد:

آگاهی: ارسال بلاگ، چک لیست، فهرست برنامه‌ها، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، مسابقه

ملاحظات: پادکست، وبینار، کاربرگ، ماتریس مقایسه، الگو

تصمیم گیری: نسخه نمایشی، آزمایش رایگان، راهنما محصول، مشاوره، کوپن

جمع بندی

برای جذب مخاطب نیاز به تولید محتوا در قالب های مختلف برای خروجی های معتبر و پر بازدید هستیم تا بتوانیم خود و فعالیتمان را معرفی کنیم. در این بین شاید با خود بگویید تخصصی در این زمینه ندارید و ما یعنی هورتاش می تواند به شما در این زمینه کمک کند تا بهترین محتوا را با قالبی مناسب داشته باشید.

پیشنهاد ما برای مطالعه >>>> اهمیت داشتن استراتژی تبلیغات؛ روش‌ها و نیازها <<<< یا وارد بخش وبلاگ شوید

 

#تولید_محتوا #تولید_محتوا_مناسب #تولید_محتوا_در_وبسایت #تولید_محتوا_در_اینستاگرام #آموزش_تولید_محتوا # مراحل_تولید_محتوا #تولید_محتوای_الکترونیکی #قیمت_تولید_محتوا #تولید_محتوا_به_انگلیسی #استراتژی_تولید_محتوا

#تولید_محتوا #تولید_محتوا_مناسب #تولید_محتوا_در_وبسایت #تولید_محتوا_در_اینستاگرام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

اهمیت داشتن استراتژی تبلیغات؛ روش‌ها و نیازها

آژانس تبلیغاتی هورتاش: عرصه تبلیغات برای همه کسب و کارها بویژه آنهایی که منابع مالی کمتری دارند، یک عرصه سخت و چالش برانگیز بوده است. استراتژی تبلیغات مهمترین نکته‌ای است که می‌‌تواند مشکلات آنها را کاهش دهد.

استراتژی تبلیغات جواب این سوال است که چرا در تبلیغات برخی موفق و برخی با شکست مواجه می‌شوند؟ چرا تبلیغات بعضی از کسب و کارها بیشتر از بعضی دیگر دیده می‌شود؟

استراتژی تبلیغات برنامه‌ای است که برای قانع کردن مشتری به خرید کالا یا خدمات به کار می‌رود.

عناصر اصلی استراتژی تبلیغات می‌توانند اینها باشند:

  • خود محصول و مزایای آن
  • مشتریان و خصوصیات آنها
  • مسیرهای جایگزین برای آگاه کردن مشتریان از محصول
  • بهینه سازی انتخاب مشتریان با توجه به بودجه

اهمیت داشتن استراتژی تبلیغات؛ روش‌ها و نیازها

چه نوع رسانه تبلیغاتی‌ای باید استفاده کرد؟

  • فضای تحت وب (اینترنت).
  • فضای مجازی ( ایمیل، شبکه‌ها، اینستاگرام، تلگرام و …)
  • نشریه و روزنامه و بولتن­‌های.
  • رسانه­ای مانند تلویزیون و رادیو.
  • محیطی مانند بیلبورد، فضاهای مترو و اتوبوس­‌ها.
  • نمایشگاه­های و همایش­ها.
  • چاپ کاتالوگ
  • چاپ بروشور

البته اینکه برای تبلیغات کسب و کار کوچک خود از کدام یک از موارد بالا استفاده می‌‌‌‌‌کنیم بستگی به تعریف محصول و بودجه تعیین شده برای آن دارد.

با وجود تمام این موارد باید گفت برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک فرصت‌های زیادی وجود دارد، اما باید توجه داشت کجا هزینه می‌کنید. بنابراین باید مخاطب خود را بشناسید و بدانید به چه مکان و زمان و ابزاری علاقه دارد تا راحت‌تر شما را ببیند.

جایگاه بازاریابی ایمیلی در تعیین استراتژی تبلیغات

اهمیت بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک هنوز به درستی درک نشده است. این روش بازاریابی، یک ابزار مفید و مقایسه‌پذیر جهت برقراری ارتباط با مشتریان گذشته و فعلی ارائه می‌کند.

آن طور که به نظر می‌رسد، اکثر کسب و کارهای کوچک جهت بازاریابی، انرژی زیادی را صرف رسانه‌های اجتماعی می‌کنند.

هرچند که طبق برآوردها، بازده بازاریابی ایمیلی در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی سه برابر بیشتر است. می‌توان از سرویس‌‌های رایگان بازاریابی ایمیلی از جمله stant Contact و Mailchimp استفاده کرد.

انعقاد قراردادهای دولتی فرصت رشد کسب و کارهای کوچک

دولت‌ها برای شرکت‌هایی که کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شوند، قراردادهای مخصوصی را در نظر می‌گیرند.

کسب یک قرارداد دولتی می‌تواند جریانی مداوم و پایدار از درآمد ایجاد کند که قدرت همکاری با سایر مشتریان را افزایش خواهد داد.

در صورتی که بتوان یک قرارداد دولتی کسب کرد، میزان درآمد نسبت به ریسک حاصل شده، زیاد خواهد بود.

اهمیت داشتن استراتژی تبلیغات؛ روش‌ها و نیازها

توسعه استراتژی “بیانیه جایگاه”

استراتژی‌های رسمی ‌تبلیغات، بر مبنای بیانیه جایگاه تعیین می‌شوند. بیانیه جایگاه، واژه‌ای تخصصی در حوزه بازاریابی و تبلیغات و به این معناست که محصول شرکت در کجا قرار گرفته، چه تفاوتی با کالا و خدمات رقیبان دارد و چگونه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که مفهوم آن “محصول” است.

مفهوم محصول، ارزش‌هایی که کالا یا خدمات ارائه می‌دهد و چارچوبی را که در آن جا می‌گیرد، معرفی می‌کند. بنابراین مفهوم محصول برای چاقوی شکار، با دمپایی روفرشی ابریشمی‌ صورتی که در تاریکی برق می‌زند، خیلی فرق می‌کند!

مشتری هدف

مشتری هدف، ترکیبی گیج کننده از افراد زیاد است. در مرحله اول شامل فردی است که در نهایت محصول ما را می‌خرد. بعد از آن، شامل افرادی می‌شود که در شرایط خاصی تصمیم می‌گیرند که چه محصولی باید خریداری شود!

در آخر، شامل کسانی است که بر خرید محصول تاثیر می‌گذارند. در حقیقت، صاحبان مشاغل کوچک که به مشتریان خود نزدیک هستند، احتمالا می‌‌دانند دقیقا چطور آژانس تبلیغاتی را در مورد مشتری هدف راهنمایی کنند.

رسانه ارتباطی

بعد از اینکه محصول، محیط مربوط به آن و مشتری هدف مشخص شدند، مسیرهایی که می‌توان به مشتری دسترسی داشت (یعنی رسانه‌های ارتباطی) باید ارزیابی شوند.

کانال‌های اصلی ارتباطی:

  • چاپی: روزنامه ‌ها (روزانه یا هفتگی) یا مجلات
  • شنیداری: رادیو ی FM و AM
  • ویدئویی: ویدئوهای تبلیغاتی، فروش تلویزیونی
  • شبکه جهانی اینترنت
  • ایمیل مستقیم
  • تبلیغات محیطی: بیلبورد، تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی

هر کدام از این کانال‌ها مزایا و معایب و الگوهای قیمت مخصوص به خود را دارند. بنابراین مرحله‌ای مهم در استراتژی تبلیغات توجه به این نکته بسیار مهم است که “چگونه با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داریم، بهترین ابزار را انتخاب کنیم تا مناسب‌ترین پیام را به بیشترین تعداد مشتریان برسانیم.“

بهترین استراتژی تبلیغات

اهمیت داشتن استراتژی تبلیغات؛ روش‌ها و نیازها

  1. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

خیلی از کسب و کارهای کوچک، کمپین‌های تبلیغاتی هدفمندی ندارند، در حالی که مشخص کردن مخاطب هدف یکی از مزایای اولیه تبلیغات آنلاین است.

  1. تبلیغات خود را ارزیابی و پیگیری کنید

خیلی از کسب و کارهای کوچک اصلا نمی‌دانند آیا تبلیغات‌شان نتیجه دارد یا نه. پلتفورم‌های تبلیغات آنلاین مانند Google AdWords و فیس بوک، اطلاعات زیادی درباره تبلیغات شما در اختیارتان قرار می‌دهند و این به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا تبلیغات‌تان اثری دارد یا نه. ولی این بدین معنی نیست که لازم نیست به شخصه تبلیغ خود را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید، اما بدین معنی است که می‌توانید برای قدم‌های بعدی خود تصمیمات سریع تری اتخاذ کنید.

  1. بدانید که چه زمانی باید تبلیغ کنید

در نگاه اول، تبلیغ در تمام سال و اختصاص دادن بودجه مشخصی به صورت ماهانه برای این کار به نظر عاقلانه می‌رسد، اما امکان ندارد بتوانید در تمام سال به یک شکل و با یک نوع استراتژی تبلیغ کنید.

بهتر است همیشه پول بیشتری برای هزینه تبلیغات در زمان‌های اوج فروش کنار بگذارید.

  1. خوب برندسازی کنید

آیا مشتریان می‌توانند تبلیغ شما را بر مبنای متن، تصاویر، انتخاب رنگ، لوگو یا حروف چاپی در یک نگاه تشخیص دهند؟

به مرور زمان، مشتریان طرح تبلیغ شما را شناسایی کرده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. شاید وسوسه شوید هر بار که تبلیغ جدیدی می‌سازید برند خود را تغییر دهید؛ اما این کار باعث گیج شدن مخاطبان شده و در بلند مدت تاثیر خود را از دست می‌ دهد.

  1. از منابع خود به خوبی استفاده کنید

همه می‌دانیم که رتبه بندی در جست وجوهای اینترنتی چقدر اهمیت دارد، اما شاید شما زمان و منابع کافی برای اینکه مطالب جدید و خلاقانه برای وب سایت خود تهیه کنید، نداشته باشید. در چنین مواقعی، بهترین فرصت است تا از خدماتی مانند Google AdWords و Bing Ads استفاده کنید تا بدون اینکه نیازی به بهینه سازی مطالب و کلمات کلیدی خود داشته باشید، در نتایج SERP در جایگاه‌های بالا ظاهر شوید. اگر بودجه کافی برای تبلیغ دارید اما وقت برای تهیه محتوا ندارید، می‌توانید از این منابع استفاده کنید.

  1. در مکان‌های مناسب خودتان را به نمایش بگذارید

داشتنِ تصورات زیاد در مورد مشتریان هدف، خطرناک است. به عنوان مثال، اگر برنامه رادیویی‌ای است که از آن خوشتان می‌آید و تصور می‌کنید مشتریان شما هم آن را دوست دارند، عاقلانه نیست هزینه زیادی صرف تبلیغات در برنامه رادیویی کنید.

تبلیغات محلی

یکی از استراتژی­‌های مهم در تبلیغات، تعریف جایگاه است. این­که محصول ما در کجای بازار قرار دارد و تمایز آن نسبت به رقبا و سایر محصولات دیگر چیست و این­که نحوه توزیع و دسترسی آن چگونه است. مفهوم موجود در تعریف جایگاه محصول را، مفهوم محصول می‌‌­نامند. یعنی ارزش و چهارچوبی که کالا در آن جای دارد. بنابراین مفهوم محصول دلیل انتخاب شکل و متن تصویر و محتوای تبلیغات است. مثلا تبلیغات شامپوی سر با تبلیغات روغن موتور در عنوان و شکل و متن بسیار متفاوت است.

10 روش ارزان و موثر برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک

  • از شبکه‌های اجتماعی موجود غافل نمانید.
  • در همایش‌ها حاضر شوید و مشتریان جدیدی پیدا کنید
  • شرکت و نوع کسب و کار خود را در محل شرکت خود تبلیغ و معرفی کنید.
  • از فاکتور فروش خود به عنوان زمینه ای برای تبلیغ استفاده نمایید.
  • از سیستم جوابگویی تلفنی خود برای تبلیغ استفاده کنید . تبلیغات کم هزینه2
  • بجای لباسهای معمولی و مختلف از لباس‌های فرم استفاده کنید
  • از بسته بندی و نحوه ارائه محصول به مشتری جهت تبلیغ استفاده کنید
  • به مشتریان خود جایزه بدهید.
  • از تکنیک بازاریابی مشترک با همکاران استفاده کنید.
  • از مشتریان خود نظر سنجی کنید

اهمیت داشتن استراتژی تبلیغات؛ روش‌ها و نیازها

تاکتیک‌های کم هزینه

شبکه‌های اجتماعی

به عنوان یک ابزار بازاریابی رایگان، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روزنه‌های تبلیغاتی را برای شما بگشایند. شما می‌توانید، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کسری از ثانیه به هزاران مخاطب دسترسی داشته باشید.

هرچند برخی از شبکه‌های اجتماعی امکان استفاده از تبلیغات گسترده را در ازای پرداخت مبلغی در خدمت شما قرار می‌دهند، این تنها امکانی اضافی است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اگر به درستی صورت گیرند، در طولانی مدت شما شاهد رشد تجارت خود خواهید بود.

بازاریابی پیامکی

شاید فکر کنید ما بر روی این روش از بازاریابی تعصب داریم، اما بازاریابی پیامکی بهترین روش تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک به شمار می‌آید. تنها لازم است، صدها یا هزاران پیامک را برای اعضای خبرنامه خود ارسال کنید و در چند ثانیه شاهد بهبود تجارت خود باشید.

برنامه‌های ارجاعی

بهتر است مردم را از طریق تبلیغ‌های شفاهی به محصولات خود معرفی کنید. اگر شما صاحب کسب و کار جدیدی هستید، این روش می‌تواند در جذب مشتری بسیار به شما کمک کند.

هنگامی‌ که می‌خواهید چنین روشی را برای کسب و کار خود راه اندازی کنید، در ابتدا مطمئن شوید که روش‌های آمار و گزارشگیری دقیقی دارید.

همیشه مشتریانتان را به خاطر وفاداری و تلاش‌هایشان ستایش کنید، اما هیچ وقت بی دلیل به آنها تخفیف ویژه ندهید.

رضایت مشتریان

تلاش کنید به هر نحوی رضایت مشتریان خود را به دست آورید. این کار میزان وفاداری آنها را نسبت به برند تجاری شما افزایش می‌دهد.

اگر مردم در جایی از تجارت شما تعریف بشنوند، مطمئنا علاقه بیشتری برای استفاده از محصولات و خدمات شما خواهند داشت.

جمع بندی

تبلیغات چیزی نیست که آن را اجرا کنید و سپس فراموشش کنید. باید نگاهی به آن داشته باشید و در زمان مناسب آن را به اجرا درآوردید.

یک روش بازاریابی برای همیشه و برای همه کسب و کارها موفق نیست، بنابراین روش‌های بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روش‌ها خلاق باشید.

به عنوان یک صاحب کار کوچک، شما باید اهمیت بودجه و برنامه ریزی مالی را درک کنید. اگر شما نتوانید مخارج بازاریابی و تبلیغات خود را کنترل کنید، شانس‌های بسیاری را از دست خواهید داد.

هنگامی‌ که مخارج شما از کنترل خارج شوند، برگشتن به مسیر گذشته بسیار سخت خواهد بود. با این حال، چه چیزی بازاریابی پیامکی را ابزاری ویژه می‌سازد؟

با بازاریابی پیامکی شما می‌توانید نتایجی را که می‌خواهید با پایین‌ترین هزینه دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه “تصمیمات غلط و روش‌ های درست بازاریابی موفق” یا وارد بخش “وبلاگ” شوید

 

#استراتژی_تبلیغات #شبکه_های_اجتماعی #تبلیغات_موفق #روش_های_تعیین_استراتژی_تبلیغات #مشتری_هدف #هورتاش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

تصمیمات غلط و روش‌ های درست بازاریابی موفق

آژنش تبلیغاتی هورتاش: بازاریابی در دنیای دیجیتال، یکی از حرفه‌های نوپا و در عین حال کارآمد و مورد نیاز شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار است.

شاید دیوار ورود به این عرصه کوتاه به نظر برسد، اما با گذشت زمان مهارت‌های این شغل، نمود پررنگ‌تری پیدا می‌کند. آمارها نشان می‌دهد بیشتر مردم در اینترنت روی گوشی‌های خود به دنبال بازاریابی محلی می‌گردند.

طبق آمار 50 درصد مردم به بازاری می‌روند که همان روز آن را روی اینترنت جستجو کرده‌اند.

کارشناسان بازاریابی دیجیتالی باید مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف را کسب کنند. این مهارت‌ها شامل استفاده از منابع موجود در کانال‌های رسانه‌ای است.

آنها باید فرصت‌های فعلی و پیش رو را شناسایی کرده تا به یک بازاریاب فوق العاده تبدیل شوند.

یکی از چالش‌هایی که یک بازاریاب باید در نظر داشته باشد، ایجاد تعادل بین “تفکر خلاق” و ““تفکر انتقادی” است تا بتواند موفقیت قابل توجهی برای شرکت خود رقم بزند.

فرصت فوق‌العاده کسب و کارها

اطلاعات نشان می‌دهد که بازاریابی محلی برای کسب و کارها یک فرصت فوق‌العاده است. تاکید به دسترسی به مشتری، مشتری طولانی مدت، مشتری وفادار، در بازاریابی محلی بخش اصلی هستند.

بازاریابی یا همان مارکتینگ با یک ایده جدید یا یک محصول نوآورانه آغاز نمی‌شود، بلکه نقطه آغاز و پایان هر کسب و کاری بازاریابی است و محوریت بازاریابی را نیز مشتری تشکیل می‌دهد.

جمله بسیار معروفی از ام سی کِنا در زمینه بازاریابی وجود دارد: بازاریابی، همه‌چیز است و همه‌چیز بازاریابی است. آیا این جمله کمی‌اغراق‌آمیز نیست؟

واقعیت آن است که مدیریت بازاریابی، دنیای خاص خودش را دارد. همین دنیای خاص و گسترده، بسیاری را دچار سردرگمی‌می‌کند. گویا تعریف هرکس از مارکتینگ با دیگران متفاوت است.

پیتر دراکر یکی از تاثیرگذارترین افراد در شکل‌دهی اصول و اساس تجارت مدرن درباره بازاریابی می‌گوید: بازاریابی نه تنها مبحثی بسیار گسترده‌تر از فروش است که اصلاً به یک فعالیت مشخص محدود نمی‌شود و تمام بخش‌های یک تجارت را در بر می‌گیرد.

بازاریابی کلیّت یک تجارت است که طبق نتیجه نهایی و از نگاه مشتری دیده می‌شود. بنابراین توجه و قبول مسئولیت بازاریابی باید توسط تمام بخش‌های یک سازمان انجام شود.

بازاریابی، فرآیند جذب افراد به محصول یا خدمات شرکت شما است. این امر بواسطه تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل و درک منافع مشتریان شما اتفاق می‌افتد. بازاریابی به کلیه جنبه‌های یک تجارت، از جمله توسعه محصول، روش‌های توزیع، فروش و تبلیغات مربوط می‌شود.

تصمیمات غلط و روش‌ های درست بازاریابی موفق

جایگاه برندسازی و تبلیغات در تعریف بازاریابی

برای کسانی که علاقه و تعصب ویژه روی برندسازی و تبلیغات دارند، ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا در تعریف بازاریابی،‌ اشاره‌ای به این دو حوزه‌ مهم نشده است.

در پاسخ باید گفت در اینکه برندسازی و تبلیغات، زیرمجموعه‌ مدیریت بازاریابی است، تردیدی نیست، اما این دو مفهوم زیر عنوان ارتباط و ارسال پیام جا گرفته‌اند. به عبارت دیگر، تبلیغات و برندسازی، از جنس برقراری ارتباط با مشتری یا بازار هدف و ارسال پیام درباره‌ ویژگی‌های کسب و کار، محصولات آن و نیز پیشنهادهای ارزشمند برای مشتری است.

تحقیقات بازاریابی

رفتار مشتری شما برای مثال در فصل پاییز ممکن است با بهار تفاوت داشته باشد، شرایط اقتصادی کشور، اوضاع سیاسی و ده‌ها و صدها عامل مختلف می‌تواند بر رفتار مشتریان فعلی و احتمالی شما تاثیر بگذارد.

تحقیقات بازاریابی می‌تواند این بینش را به شما بدهد که در جمع آوری بتوانید ذهن مشتری‌تان را در زمان‌ها و شرایط مختلف بخوانید و برای دریافت یک ایده بهتر برای توسعه کسب و کار خود به تحقیق و افزایش آگاهی از روندی که در بازار صنعت شما طی می‌شود، بپردازید.

چرا به متخصص بازاریابی و مارکتینگ نیاز داریم؟

اپراتور موفق از هر کسب و کاری باید محصول یا خدماتی را که به مشتری ارائه می‌دهد بشناسد و بداند که این کالا یا خدماتی که به مشتری می‌دهد چه تفاوت‌هایی با کالا و خدمات رقبا دارد؟

یک طرح بازاریابی مناسب می‌تواند به شناخت مزایا، ویژگی‌ها و تفاوت‌های خاص یک محصول یا خدمات و همچنین راه‌های جذب نوع مناسب مشتری و البته وفادارسازی آن کمک کند.

طرح بازاریابی در اصل یکی از اصلی‌ترین اجزای طرح کسب و کار شما است، یک طرح بازاریابی خوب، شما را با اهداف روشن آشنا می‌کند. به طوری که می‌توانید دستاوردها و نتایج تلاش‌های خود را در بازاریابی‌تان اندازه‌گیری کنید.

ویژگی‌های اصلی بازاریابی خدمات

برخی کسب و کار‌ها کالا و برخی خدمات و بقیه نیز هر دو را می‌فروشند. سرویس‌ها دارای پنج ویژگی هستند:

  • فاقد مالکیت
  • لمس‌ناپذیری
  • تجزیه‌ناپذیری
  • فرسودگی
  • ناهمگونی

فقدان مالکیت

شما نمی‌توانید مالک یک سرویس باشید و همانگونه که یک محصول را ذخیره می‌کنید یک سرویس را نیز ذخیره کنید. خدمات برای یک دوره زمانی استفاده می‌شوند یا به کار می‌روند.

لمس‌ناپذیری

برخلاف یک محصول، شما نمی‌توانید یک خدمت را بگیرید یا لمس کنید. این به این دلیل است که یک سرویس، چیزی است که مشتریان آن را تجربه می‌کنند و تجارب، محصولات فیزیکی نیستند.

تجزیه‌ناپذیری

خدمات را نمی‌توان از ارائه‌دهنده سرویس جدا کرد. یک محصول را می‌توان از تولیدکننده دور کرد، اما یک سرویس را نمی‌توان دور کرد، زیرا هر سرویس شامل ارائه دهنده خدمات یا نمایانگر آن چیزی است که برای مشتری انجام می‌‌شود.

فرسودگی

خدمات، مدت زمان خاصی دوام دارند و نمی‌توانند همچون یک محصول برای استفاده بعدی ذخیره شوند.

ناهمگونی

شرکت‌ها سیستم‌هایی در اختیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که دارای سرویس یکپارچه هستند، اما بسیار مشکل است که هر سرویس را با تجربه‌ای یکسان داشته باشیم.

تصمیمات غلط و روش‌ های درست بازاریابی موفق

هفت باور غلط در مورد بازاریابی

مانند هر کار دیگری در بازاریابی هم باروها و رفتارهایی وجود دارد که از نطر تکنیکی غلط محسوب می‌شوند و باید از انجام آنها دوری کرد، دلیل آن هم واضح است می‌تواند آسیب‌هایی وارد کند که نتیجه کار خراب شود.

با وجود اینکه فروش و بازاریابی در سال‌های اخیر از نظر علمی‌پیشرفت زیادی داشته‌اند، اما هنوز هم باورهای غلطی در بین فروشندگان و بازاریابان وجود دارد که باعث می‌شود نتوانند به اهداف موردنظر خود و شرکت‌شان دست یابند.

  1. قیمت، اصلی‌ترین فاکتور افراد برای گرفتن تصمیم خرید است

هرگز نمی‌توان این واقعیت را که قیمت یک عامل مؤثر در همه‌ تصمیمات خرید مشتریان است، رد کرد ولی اگر بتوانید ذهن مشتریان را به سمت ارزش محصول خود ببرید دیگر قیمت عامل تعیین‌کننده‌ای نخواهد بود.

  1. برای فروختن کالا و خدمات خود هر کاری که لازم است، انجام دهید

تاکتیک‌های فروش تهاجمی، عوام‌فریبانه و فشار آوردن به مشتری باعث فروش می‌شوند، اما ‌مشتریان وفاداری را بوجود نمی‌آورند. ممکن است که در فروش موفق شوید، اما در درازمدت مشتریان خود را از دست خواهید داد.

  1. خریداران دروغ می‌گویند

به دست آوردن اعتماد یعنی رفتار کردن با مردم با احترام و عزت حتی اگر آنها در حال حاضر آمادگی گرفتن یک تصمیم خرید را ندارند.

  1. هرکسی را می‌توان متقاعد به خرید کرد

ممکن است برای برخی خریدهای کوچک درست باشد، اما در دنیای کسب‌وکار امروز خریداران زرنگتر و داناتر از گذشته شده‌اند.

کلید واقعی این است که مشخص کنید آیا شخص یا شرکتی که با آن مذاکره می‌کنید به محصول یا خدمات شما واقعاً نیاز دارد یا خیر. اگر به آن نیازی ندارد، بهترین کار این است که او را ترک کنید و به کسی که به خدمت یا کالای شما نیاز دارد و راه‌حل خاص شما را می‌پسندد، مراجعه کنید.

  1. همه‌ افراد مثل هم هستند

همه‌ ما شخصیت منحصربه‌فرد خود را داریم و اگر روشی برای یک مشتری به خوبی پاسخ می‌دهد هیچ تضمینی وجود ندارد که روی دیگری نیز مؤثر باشد. فروشنده باید حتی در ظاهر و لباس پوشیدن خود نیز به تفاوت مشتریان با یکدیگر توجه کند.

  1. هرچه سریعتر معامله را انجام دهید

این یکی از احمقانه‌ترین اعتقادات است. مهم است که افراد را به سمت تصمیم به خرید سوق دهیم و مهم است که برای به دست آوردن تعهد افراد تلاش کنیم، مهم است که با برقراری تماس‌های تلفنی نتایج پیشنهادات و مذاکرات را پیگیری کنیم، اما این نیز مهم است که بدانید همه‌ تصمیمات خرید به سرعت گرفته نمی‌شوند.

  1. معامله را به هر قیمتی انجام دهید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که باید هر معامله‌ای را به انجام برسانند، حتی اگر از لحاظ کسب‌وکاری خیلی هم منطقی نباشد. فروشندگان بیشماری هستند که معامله‌ای را می‌پذیرند که عملاً هیچ حاشیه‌ سودی ندارد، اما فقط به این دلیل که فروش را انجام داده باشند، به آن تن می‌دهند.

برخی فروشندگان برای جلوگیری از اینکه مشتری به سمت رقیبشان برود، قیمت‌های خود را با او هماهنگ می‌کنند. این کار به ندرت باعث ایجاد وفاداری می‌شود و مشتری را شرطی می‌کند که همیشه به دنبال قیمت پایین‌تر باشد.

چنین تصمیماتی برای شما یا شرکت‌تان هزینه دارند. اگر سود ناخالص موردنظر خود را در یک معامله خاص بدست نیاوردید، باید ببینید که آیا به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد که آن را بپذیرید یا خیر.

برخی کسب‌وکارهای کوچک تخفیف‌های قابل‌ توجهی را برای شرکت‌های بزرگ در نظر می‌گیرند به امید اینکه در آینده مراودات بیشتری با آنها داشته باشند.

فروش، حرفه‌ای شرافتمندانه است و فروشندگان حرفه‌ای باید برای جلوگیری از سقوط گول این باورهای غلط را نخورند.

تصمیمات غلط و روش‌ های درست بازاریابی موفق

12 راه موفقیت در بازاریابی

برای موفقیت در فروش ۱۲ اصل وجود دارد که باید آنها را به هم پیوند زد و به شیوه‌ایی موثر به کار بست.

هنگامی‌می‌توانید در برابر رقبا برنده باشید که:

  1. یک تمایز منحصر به فرد را به مشتری بفروشید
  2. همیشه علایق طرف مقابل را به خاطر بسپارید
  3. این دیدگاه را ملکه ذهن خود کنید: من بیشتر از آن که به فکر فروش باشم می‌خواهم مشکلی را حل کنم
  4. چیزهای بیشتری به مشتری عرضه کنید، فقط به فکر فروش نباشید
  5. مبادی آداب، مشتاق و با طراوت و در ارتباطات خود با هرکس رو راست باشی
  6. هنر گوش دادن به دیگران را در خود تقویت کنید
  7. با آوازه سازی برای خود اعتبار ایجاد و شواهدی مبنی بر این ادعا فراهم کنید
  8. به حداقل تعهدات خود عمل کنید. در موقع ارائه پیشنهاد نیز میزان تعهد خود را مشخص سازید
  9. در اجرایی کردن ایده‌ها پرشور باشید. کار فروش وقتی آغاز می‌شود که بتوانید سبب فروش بیشتری شوید
  10. به کار خود عشق بورزید و پیوسته تلاش کنید بهترین باشید
  11. برای اطرافیان خود الگوی مثبت باشید
  12. در کارها پیگیری و پشتکار داشته باشید. پشتکار بزرگترین رمز در زندگی افراد موفق است که با کمک آن خود را به سمت موفقیت سوق می‌دهند.

جمع بندی

مشتری در مرکز تصمیم گیری

در بازاریابی آنچه که حائز اهمیت است، اطمینان از این موضوع است که مشتری در مرکز همه تصمیم گیری‌های کلان کسب و کارهای بزرگ و کوچک قرار دارد و نیازها و خواسته‌هایش توسط هر یک از کارکنان برند درک و برآورده می‌شود.

هر شخصی که به نوعی با کسب و کار در تعامل است، باید بداند بازاریابی چیست و چگونه می‌تواند از مفاهیم و استراتژی‌های بازاریابی به منظور پیشبرد اهداف کسب و کار استفاده کند.

پیشنهاد مطالعه “شبکه‌ های اجتماعی دروازه توسعه کسب و کار” یا وارد بخش “وبلاگ” شویددریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

شبکه‌ های اجتماعی دروازه توسعه کسب و کار

دریافت
عنوان: شبکه‌ های اجتماعی دروازه توسعه کسب و کار
در سال‌های نه چندان دور شاید کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که زمانی بستری تحت عنوان شبکه‌ های اجتماعی از واجبات زندگی بشر شود.

یکی از مزایای شبکه ‌های اجتماعی، تأثیر بر رونق کسب و کار است که می‌توان در زمینه بازاریابی اینترنتی از آن استفاده کرد.

شبکه‌های اجتماعی فرصتی است تا بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران شرکت‌ها با استفاده از حضور گسترده کاربران، محصولات و خدمات خود را معرفی کنند.

کسب و کارها برای بقای خود مجبور به اصلاح یا حتی تغییر استراتژی‌های تبلیغاتی برای درک رفتار مشتریان هستند. شبکه‌ های اجتماعی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در اینترنت پیدا کرده‌اند.

شبکه‌ های اجتماعی دروازه توسعه کسب و کار

شبکه‌ های اجتماعی محبوب

در بین سیل شبکه‌های اجتماعی تنها برخی به محبوب ترین‌ها بدل شدند که اگر در اینها خوش بدرخشید می‌توان گفت نان‌تان در روغن است!

فیس بوک

فیس بوک با بیش از 1.59 میلیارد کاربر، بیشترین کاربر را در میان همه شبکه‌های اجتماعی دارد. فیس بوک ابزار فوق العاده‌ای را برای کسب و کارتان فراهم کرده که از طریق آن می‌توانید به مشتریان بالقوه تان در سراسر جهان متصل شوید و از جنبه تبلیغاتی نیز به آسان ترین شکل ممکن، قابل مدیریت است و به شما امکان می‌دهد تا به بهترین شکل، هدف گیری کنید.

توییتر

ارزش توییتر در این قابلیت است که مطالب تان مثل ویروس منتشر می‌شوند! هر چه آدم‌های بیشتری مطالب تان را ری-توییت کنند، به دنبال کنندگان بیشتری دست خواهید یافت.

هشتگ‌ها تغییر بزرگی در حرکت و انتشار مطالب به وجود آورده‌اند، بنابراین به روند روز دقت کنید و هشتگ‌های مرتبط با مطالب روز ایجاد کنید.

شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn و توییتر به کابران اجازه می‌دهد نسبت به یک روش بازاریابی واکنش واضحی نشان ‌دهند و این واکنش می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

نقش شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار و بازاریابی موثر یعنی شما می‌توانید به صورت کاملا روشن احساس مشتریانتان را بفهمید و برای آن‌ها واکنش‌های مناسبی در نظر بگیرید.

اینستاگرام

از این برنامه محبوب اشتراک گذاری عکس‌ها در رویدادهای خاص و نمایشگاه‌های بازرگانی استفاده می‌کنیم. هرگاه میزبان رویدادی باشیم، شرکت کنندگان را از طرق مختلف تشویق می‌کنیم تا با استفاده از هشتگ آن رویداد خاص، عکس‌هایی را که از آنجا گرفته‌اند، در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

یوتیوب

یوتیوب دومین موتور بزرگ جست‌وجوگر دنیا و متعلق به گوگل است. وقتی در مورد بهینه سازی موتور جست وجو صحبت می‌کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که در نتایج جست وجوها، معمولا ویدئوها در جایگاه بالاتری از سایر وبگاه‌ها قرار می‌گیرند.

شبکه‌ های اجتماعی دروازه توسعه کسب و کار

ویژگی‌های شبکه ‌های اجتماعی

  • شبکه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای پیشبرد اهداف هستند
  • دسترسی به افراد تأثیرگذار را تسهیل می‌کنند
  • خدمات و پشتیبانی آنلاین مشتریان را امکان پذیر می‌کنند
  • هزینه‌های بازاریابی کسب و کارها را کاهش می‌دهد
  • بازاریابی محتوا به صورت حرفه‌ای را امکان پذیر می‌کند

تاثیر شبکه‌ های اجتماعی در رتبه سایت

شبکه‌های اجتماعی به دلیل جذب بالای کاربر در بهبود رتبه وب سایت‌ها بسیار مؤثرند، قرار دادن لینک سایت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک سایت را را افزایش دهد.

البته باید به یاد داشته باشید که تنها داشتن اکانت و انتشار پست باعث توسعه کسب و کار شما نمی‌شود بلکه باید طبق اصول و روش صحیح استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار پست استفاده کرد.

شبکه‌ های اجتماعی دروازه توسعه کسب و کار

هدف را بشناسید

مهم ترین نکته در بازار یابی دیجیتال این است که بدانیم کاربران از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چه هدفی را دنبال می‌کنند و با شناسایی اهداف آنها بتوانیم راهکار پیشنهاد بدهیم و آنها را جذب کنیم.

اهدافی که معمولا در فضای مجازی دنبال می‌کنند:

  • استفاده از فضای مجازی برای یافتن راه حل مشکلاتشان
  • یافتن راه حل برای رقابت با رقبا
  • جستجو در مورد مواردی که اطلاعات کافی ندارند
  • جستجوی آموزش‌های رایگان برای یادگیری مهارت جدید

شبکه‌ های اجتماعی نه تنها برخلاف تصور برخی از مردم روی افزایش فروش تأثیر می‌گذارد بلکه اگر روش‌های درستی برای آن در نظر گرفته شود خود به تنهایی می‌تواند ابزاری قوی برای بازاریابی آنلاین باشد.

شبکه‌ های اجتماعی دروازه توسعه کسب و کار

نقش شبکه ‌های اجتماعی در تجارت

  • پیدا کردن شناخت کامل از مشتریان

مهم ترین فایده شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار، شناخت بهتر مشتریان است.

  • اجرای تبلیغات هدفمند با نتایج سریع

اگر شبکه اجتماعی فعالی داشته باشید می‌توانید برای محصول خود مشتری جذب کنید. این شبکه‌ها فرصت خوبی است تا در آن تبلیغات خود را رایگان انجام دهید.

  • رشد فروش به مرور زمان

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید فروش خود را افزایش دهید یا حتی مشتری‌های قبلی را نگه دارید.

  • شناخت رقیبان توسط شبکه‌ های اجتماعی

در هر حوزه‌ای از کسب و کار قطعا با رقیبان زیادی رو به رو می‌شوید، اما با حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از رقبا فاصله بگیرید.

  • ایجاد ارتباط

شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای برقراری ارتباط است که در آن می‌توان خدمات خود را به دیگران معرفی کرد.

هشتگ (#) را فراموش نکنید

هشتگ‌ها (Hashtags) کلمات کلیدی مفیدی برای کمک به مشتریان بالقوه هستند که به آنچه که شما در حال فروش هستند علاقه‌مند می‌کند. به زبان ساده شما با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید محصولاتتان را به مشتریانی که دنبال کالای شما هستند، بشناسانید و مشتریان جدید را پیدا کنید.

مدیریت حساب‌های رسانه اجتماعی یک راه مقرون به صرفه برای ارتقاء کسب و کار با استفاده از کمپین‌های بازاریابی است که دیدگاه آنلاین شما را تقویت می‌کند.

رسانه‌های اجتماعی نیازی به بودجه گسترده ندارند که باعث می‌شود برای کسب و کارهای کوچک که با مارک‌های معروف رقابت می‌کنند، عادلانه باشد.

شبکه‌ های اجتماعی دروازه توسعه کسب و کار

جمع بندی

بازار در دست Social Media

مدیران شرکت‌های مختلف بدنبال گسترش ارتباطات خود از راه‌های مختلف هستند. آنها با افزایش بازه ارتباطات خود، می‌خواهند سهم بیشتری از بازار و سود آن بدست آورند، اما آشنایی با شبکه‌های اجتماعی راه کاری برای دسترسی و ارتباط با مشتریان جدید و جذب آنها است و نمی‌توان برای همه این کسب و کارها از یک شیوه ثابت استفاده کرد.

فراموش نکنید که تشکیل گروه‌ها برای افزایش کاربران و ارتباط مستقیم و هدفمند با آن‌ها است. از هر موقعیتی برای جذب کاربران جدید استفاده کنید و پس از جذب، به‌خوبی رفتارهای آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و از بازخوردهایشان به نفع سازمان خود استفاده کنید.

پیشنهاد ما برای مطالعه >>>> راهکارهای عکاسی صنعتی در خانه <<<< یا وارد بخش سایت آژانس تبلیغاتی هورتاش بخش وبلاگ شوید

 

#شبکه_های_اجتماعی #اینستاگرام #فیسبوک #توییتر #یوتیوب #بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح

راهکارهای عکاسی صنعتی در خانه

اگر در حال خواندن این متن هستید یعنی علاقه دارید از عکاسی پول در بیاورید. داشتن یک استودیوی خانگی برای افرادی که قصد عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دارند تاثیر فراوانی در بهبود کیفیت تصاویر دریافتی خواهد داشت و هر عکاس تبلیغاتی ترجیح می‌دهد از یک استودیوی خانگی برای تهیه عکس‌های تبلیغاتی از محصولات استفاده کند.

با رعایت اصول عکاسی تبلیغاتی می‌توانید با صرف کمترین هزینه و حتی با استفاده از دوربین‌های موبایل تصاویر مناسبی از کالاهای تبلیغاتی بدست آورید.

فضای سازی برای شروع به عکاسی صنعتی

اولین قدم در آماده سازی یک استودیوی خانگی انتخاب یک فضای مناسب است. در عکاسی محصول به فضای مناسبی از ساختمان نیاز دارید که دارای دیوار آزاد باشد. دیوار باید دارای حداقل عرض یک و نیم متری باشد و بهتر است طول دیوار از کف تا سقف مورد استفاده باشد.

انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی صنعتی

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر در عکس برداری از محصولات انتخاب یک پس زمینه مناسب است.

انتخاب زمینه مناسب عکاسی

استفاده از پس زمینه شلوغ در تصاویر تبلیغاتی محصولات مناسب نیست و باعث می‌شود مخاطبان توجه کمتری به تصویر کالا داشته باشند. امروزه بسیاری از فروشندگان آنلاین محصولات خود را با پس زمینه‌های روشن و ساده به مشتریان نمایش می‌دهند و از پس زمینه روشن در فرایند عکاسی محصول استفاده می‌کنند.

راهکارهای عکاسی صنعتی در خانه

راهکارهای تبدیل شدن به عکاس صنعتی

تمرین عکاسی صنعتی

حتما شما هم عکس‌های خوش رنگ و لعاب روی بنرها و پوسترها را دیده‌اید و دوست دارید مثل آنها را بگیرید. برای این کار باید تمرین کنید.

تمرین به این صورت است که شما در منزل بگردید و هر وسیله‌‌ای که حس می‌کنید قابلیت عکاسی دارد رو انتخاب و شروع به عکاسی از این وسیله کنید. درسته که در اول کار عکس‌ها خیلی خوب نخواهد بود، اما قدم به قدم عکس‌های بهتری خواهید گرفت .

مقایسه با عکس‌های حرفه‌ای

بعد از گرفتن عکس از وسایل، حالا نوبت به مقایسه آنها با بهترین نمونه‌های موجود است. این کار شاید شما را ناامید کند، اما دقیقا باعث پیشرفت عکس‌های شما خواهد شد. هر چقدر هم که عکس‌های ساده و معمولی بگیرید ولی همین کار باعث می‌شود عکس‌های شما قدم به قدم به یک عکس حرفه‌ای نزدیک‌تر شود.

مهارت‌های ادیت را افزایش دهید

محال است یک عکاس صنعتی حرفه‌ای رتوش کننده خوب و زبردست نباشد. عکاس‌های حرفه‌ای از دو تا نرم افزار Adobe LightRoom برای ادیت‌های اولیه و Adobe Photoshop برای ادیت‌های اصلی و حرفه‌ای تر استفاده می‌کنند

بعد از انجام 3 مرحله‌ بالا شما از نظر فنی عکس‌های خوبی خواهید گرفت. حالا نوبت به این می‌رسد که خود را به مشتری‌هایتان را بشناسانید. این قانون تقریبا در همه‌ بیزینس‌ها صادق است: “در هر حرفه، این بهترین‌ها نیستند که قرارداد‌ها را از آن خود می‌کنند بلکه شناخته شده ترین‌ها هستند.”

راهکارهای عکاسی صنعتی در خانه

عکاس‌های حرفه‌ای چه می‌کنند؟

شبکه‌های اجتماعی را دستکم نگیرید

همین امروز برای خودتان یک اکانت اینستاگرام و یک کانال تلگرام بزنید و سعی کنید به صورت ارگانیک ممبر و فالوئو جذب کنید. منظور من از ارگانیک این است که فالوئر خریداری نکنید. این روش‌ها را همه ما بلد هستیم و باید اعتراف کرد که هر کسی می‌تواند این موضوع رر تشخیص دهد.

وبسایت شخصی بزنید

خیلی‌ها معتقدند با وجود شبکه‌های اجتماعی دیگر نیازی به ساخت یک وبسایت جداگانه نیست، اما در زمانی که تقریبا همه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، ساخت یک وبسایت شخصی پرستیژ شما را چند برابر می‌کند.

ارتباطات کاری جدید را جدی بگیرید

درست است که بخش خیلی زیادی از مشتری‌های شما از طریق شبکه‌های اجتماعی شما را پیدا می‌کنند، اما از پیدا کردن مشتری به صورت رو در رو نباید غافل شد. سعی کنید تا می‌توانید دوستان عکاس و هنرمند پیدا کنید. برای این موضوع می‌توانید به گالری‌های عکاسی سر بزنید.

کار مجانی انجام دهید

درخواستی که عکاس‌ها خیلی با آن مواجه می‌شوند و از شنیدنش متنفر هستند، اما اگر قرار باشد از بیزینس عکاسی خودتان پول در بیارید باید در اوایل کار کمی‌هم به صورت مجانی کار کنید .

این کار برای پر کردن نمونه کارهای شما بی نهایت موثر است. خودتان قضاوت کنید، اگر یک شرکت معتبر به شما این پیشنهاد کار دهد که از محصولاتش عکاسی کنید چقدر برای شما اعتبار می‌آورد؟ انجام کار برای برند‌های بزرگ، اعتبار شما را افزایش می‌دهد.

راهکارهای عکاسی صنعتی در خانه

سبک عکاسی تبلیغاتی منحصربفرد

برای شروع عکاسی تبلیغاتی داشتن یک میز، تجهیزات نورپردازی معمولی و اسپیدلایت، کفایت می‌کند. اگر فلاش‌های بسیار بزرگ و گرانقیمت استودیویی ندارید دلیلی بر ناتوانی تان در این سبک از عکاسی نیست، هرچند عکاسی تبلیغاتی نسبتا تجهیزات بیشتری نیاز دارد، اما برای شروع این مسیر سه مورد یاد شده کفایت می‌کند. بهتر است بدانید اسپیدلایت‌های نسبتا ارزانی وجود دارند که تا حد زیادی می‌توانند در گرفتن تصاویر خوب در فضای محدود به شما کمک کنند. اگر مزایای فلاش‌های اکسترنال اسپیدلایت را بدانید، قطعا از خرید آن غفلت نمی‌کنید.

چرا فلاش‌های اکسترنال اسپیدلایت؟

  • خوش قیمت برای جایگزینی مجدد
  • سایز مناسب برای نگهداری در خانه
  • سایز مناسب برای حمل و نقل
  • سهولت در جایگذاری حتی در جاهای بسیار عجیب
  • پشتیبانی ار دیافراگم f/13
  • کلکسیون لوازم جانبی خوش قیمت
  • سوژه‌های کوچک، عکس‌های بزرگ

جمع بندی

هرگز خود را محدود به رویای یک استودیو عکاسی حرفه‌ای با تجهیزات بی‌نقص نکنید، تبحر در عکاسی در سیطره تجهیزات استودیویی نیست بلکه فعل و انفعالاتی است که در ابتدا ذهن شما رخ می‌دهد. قبل از اینکه به واسطه یک دوربین حرفه‌ای صفت عکاس حرفه‌ای به شما تعلق بگیرد، به ایده پردازی و ذهنیت عکاسی تان لقب عکاس اعطا می‌شود .

اگر ایده آل گرا باشید، متاسفانه تا حد زیادی مسیر پیشرفت خود را مسدود کرده اید پس اگر قرار است هر سبک از عکاسی را شروع کنید، به ذهن خلاق خود تکیه کنید نه به تجهیزات .

به صورت ناخودآگاه وقتی به عکاسی تبلیغاتی یا تجاری فکر می‌کنیم، تصور دیوار‌های سفید بلند که مجهز به آخرین تکنولوژی‌های دنیاست در ذهنمان قوت می‌گیرد، اما زمان آن فرا رسیده که ذهنیتتان را اصلاح کنید. فضای به کوچکی و سادگی منزل هم برای شروع عکاسی تجاری کفایت می‌کند.

برای دیدن مطالب بیشتر به سایت آژانس تبلیغاتی هورتاش مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سیاح