در این متن سعی داریم با مقاله‌ای از سایت DailyLogochallange  به هفت سیستم مناسب برای گرافیست ها بپردازیم. در این متن هورتاش به شما پنج سیستم بدون کیس (All-In-One) و دو کیس آماده را معرفی می‌کند. این سیستم‌ها برای افرادی که می‌خواهند برای کار خود کمی هزینه کنند، عالی هستند.

نکته: اگر شما نمی‌خواهید در ابتدا زیاد برای سیستم خود هزینه کنید، شما باید به فکر خرید یک لپ‌تاپ باشید. در سیستم های گرافیستی قسمت 2 به بهترین لپ‎‌تاپ‌های موجود برای گرافیست‌ها می‌پردازیم، بنابرین با هورتاش همراه باشید.

هفت سیستمی که نیاز‌های یک گرافیست را برآورده می‌کنند!

رایانه رومیزی بدون کیس (All-In-One) برای یک طراح گرافیک بسیار عالی است زیرا سازنده مشخصات رنگ و دستگاه مانیتور را کاملاً کالیبره کرده است. اپل احتمالاً از این جهت بهترین گزینه را دارد به همین دلیل برای سال 2020 ما بعد از تحقیقات خود iMac 21.5 یا 27 اینچی خود را توصیه می‌کنیم. (البته بدون شک تهیه‌ی این سیستم‌ها، نیاز به هزینه‌ی هنگفتی دارند؛ مخصوصا در ایران!)

ما برخی از بهترین رایانه‌های رومیزی در سال 2020 را انتخاب کرده‌ایم که می‌توانند به شما در انجام همه‌ی پروژه‌های معمول و حتی غیر معمول کمک کنند.

دستگاه‌هایی که قدرت زیادی ندارند اما می‌توانند Illustrator ،Sketch و یک میلیون تب گوگل کروم را همزمان اجرا کنند.

1. کامپیوتر اپل مدل (Apple iMac 27 inch)

بیایید این بررسی را با یک نوید شروع کنیم. iMac جدید به همان اندازه که انتظار دارید تا یک کامپیوتر رده بالای اپل باشد، خوب است. کمی ارزان‌تر از iMac Pro است.

سیستم های گرافیستی آی مک

هزینه واقعی مالکیت: مک‌ها نسبت به رایانه‌های ویندوز ارزش فروش بالاتری دارند.

طبق تجربه ما، آن‌ها حداقل 4 تا 5 سال طول می‌کشد تا اینکه واقعاً ارزان شوند. تصور کنید که یک iMac را با قیمتی در حدود 1500 دلار خریداری کرده‌اید و بعد از چهار سال 450 دلار آن را می‌فروشید.

این بدان معناست که هزینه کل 1050 دلار بوده و تقسیم شده در چهار سال، 262.50 دلار در سال است.

  • جدیدترین نسخه: توجه داشته باشید حتی اگر ما در سال 2020 باشیم، جدیدترین iMac با نام iMac 2019 شناخته می‌شود.

امکانات

iMac واقعا یک دستگاه بسیار قدرتمند است. با دیدن صفحه نمایش 27 اینچی 5K آن می‌توانید به این موضوع را پی ببرید.

وضوح تصویر 5120 * 2880 پیکسل اجازه می‌دهد تا یک طراح همه چیز را با جزئیات باورنکردنی ببیند. این را با بیش از یک میلیارد رنگ جفت کنید و نمایشگری به دست می آورید که هماهنگی و کالیبره آن بسیار سخت است.

چرا مک ها از کالیبراسیون رنگی بسیار خوبی برخوردار هستند؟

رایانه‌های مک دارای کالیبراسیون رنگی بسیار خوبی هستند زیرا اپل کنترل تمام مراحل ساخت رایانه را دارد. آنها کامپیوتر، مانیتور و نرم افزار را خودشان می‌سازند.

و اما اجزای داخلی، آن‌ها بیش از اندازه قدرتمند هستند که تقریباً وظایفی را که یک گرافیست با آن روبرو می‌شود، تسخیر کنند.

پردازنده 8 هسته ای Intel Xeon W 3.2GHz یک هیولا است و این قطعه در نزدیکی بهترین گزینه موجود نیست.

شما می‌توانید یک پردازنده با حداکثر 18 هسته را برای این کامپیوتر انتخاب کنید، یعنی تقریباً به همان اندازه قدرتی که شما از یک کامپیوتر عادی دریافت می‌کنید.

تا آنجا که گرافیک پیش می رود، 8 گیگابایت HBM2 Radeon Pro Vega 56 استاندارد است که می توانید آن را به Vega 64 که دارای 16 گیگ حافظه HBM2 است، ارتقا دهید.

و البته، RAM با انتخاب 8 گیگابایتی، 16 گیگابایت ، 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی، با بقیه‌ی اجزا همراهی می‌کند.

1TB فضای استاندارد ذخیره سازی وجود دارد که می‌توانید آن را به 2TB ارتقا دهید. البته، ما در اینجا در مورد یک درایو حالت جامد (SSD) یا فیوژن (FUSION) صحبت می‌کنیم، بنابراین می‌توانید پیشرفت ارتباط سخت افزاری/نرم افزاری خوبی را انتظار داشته باشید.

مزایا

iMac فوق‌العاده قدرتمند است. هر آنچه را که یک گرافیست حرفه‌ای ممکن است نیاز داشته باشد ارائه می‌دهد.

گرافیک‌ها بی‌نظیر هستند و احتمالاً استاندارد طلای آن در طراحی گرافیک در صفحه نمایش Retina است. به آن به میزان یک میلیارد رنگ و وضوح 5K بیفزایید، به راحتی می‌توان گفت که دستگاه‌های زیادی در بازار نیستند که بتوانند با آن رقابت کنند.

معایب

حتی با وجود ارزش بالای فروش مجدد ، iMac 27 اینچی ممکن است بسیار گران باشد. اگر این مورد باشد ، پیشنهاد می کنیم به قیمت iMac با قدرت 25/21 اینچی نگاه کنید. مشخصات مشابهی در دستگاه کوچکتر دارد.

2. کامپیوتر مایکروسافت مدل (Surface Studio 1 Gen)

به عنوان بزرگترین رقیب اپل در سال‌های اخیر، مایکروسافت در مورد رایانه‌های شخصی همه‌ی محدودیت‌ها را کنار زده است. Surface Studio یک قطعه منحصر به فرد از فناوری است که می‌تواند قدرت و کارایی را همزمان ارائه دهد.

سیستم های گرافیستی ماکروسافت سرفیس

امکانات

قبل از اینکه نگاهی به قطعات داخلی نگاهی بیاندازیم، باید درباره طراحی مبتکرانه Surface Studio صحبت کنیم.

در نگاه اول، مانند سایر رایانه‌های شخصی رومیزی به نظر می‌رسد. اما با یک حرکت دست می‌توانید به لطف لولا Zero Gravity وارد استودیوی حالت شوید.

از زاویه عمودی آن تا حدود 20 درجه پایین می‌رود و امکانات بسیاری را برای ایجاد طرح‌های خیره کننده فراهم می‌کند.

آنچه که به مزایای این امر می‌افزاید، Surface Pen است که به‌طور خاص ساخته شده است تا طراحان برای انواع پروژه‌های طراحی گرافیکی از آن استفاده کنند.

این صفحه 28 اینچ دارای وضوح 3000 * 4500 پیکسل است که بسیار نادر است.

این برنامه از سه حالت مختلف رنگی – DCI-P3 ،sRGB و حالت Vivid استفاده می‌کند، این حالات، ارائه تصاویری خیره‌کننده افزایش می‌دهند.

پردازنده قدرتمند Intel Core i7 به همراه GPU NVIDIA 980M وجود دارد که جدیدترینِ موارد موجود نیست اما مطمئناً به اندازه کافی قدرتمند است تا از تصویربرداری عالی و تولید فیلم اطمینان حاصل کند. هارد 2TB و رم 32 گیگابایت نیز در دستگاه وجود دارد.

مزایا

آنچه که استودیو Surface Studio را از رقابت جدا می‌کند، طراحی دقیق یا حالت استودیو است.

می‌توانید مستقیماً روی پنل 28 اینچ کار کنید، که می‌تواند مقدار زیادی به بهره‌وری و کیفیت کار شما بیافزاید.

علاوه بر این، صفحه نمایش شگفت انگیز با اجزای داخلی قدرتمند جفت شده است، بنابراین ناگفته نماند که می‌تواند نیازهای حتی بیشتر خواستار کاربران را برآورده کند.

معایب

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، همه این ویژگی‌ها در قیمتی بالا قرار دارند.

اگر گرافیست تازه کار جدید هستید، این مورد ممکن است از نظر قیمت و اضافی بودن ویژگی‌ها برای شما مناسب نباشد.

3. کامپیوتر ایسر مدل ( Aspire S24)

اگر یک طراح گاه به گاه هستید یا در ابتدای کار خود هستید، ممکن است نخواهید هزاران دلار برای رایانه خود خرج نکنید.

ایسر

با Acer Aspire S24، مجبور نیستید زیاد هزینه کنید. این یک راه حل بسیار مقرون به صرفه است که ویژگی‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و فقط چند اشکال دارد.

امکانات

برای اینکه واقعاً از هر آنچه که Acer Aspire S24 ارائه کرده است قدردانی کنید، باید آن را برای آنچه برای آن ساخته شده قبول کنید.

این دستگاهی ممتاز نیست که دارای فناوری پیشرفته است. در عوض، متناسب با کسانی است که دارای بودجه کم هستند و نیازی به مشخصات درجه یک ندارند.

با توجه به این موضوع، مطمئناً دارای بیش از چند ویژگی است که باعث جذابیت آن می‌شود.

مورد اول طراحی آن است. به نظر می‌رسد و بسیار آینده‌نگر است و دارای نمایشگر بسیار قابل احترام 23.8 اینچی است.

با این حال، نمایشگر جایی است که بزرگترین نقص در آن قرار دارد. این نمایشگر Full HD است، به این معنی که رزولوشنِ تنها 1920 * 1080 دارد. بسیاری از طراحان این موضوع را کافی می‌دانند، اما نمی‎توانند با نمایشگرهای 4K که به طور فزاینده‌ای در دسترس هستند، رقابت کنند.

در مورد عملکرد، دستگاه باید برای بیشتر گرافیست ها قدرت کافی را داشته باشد. Acer Aspire S24 با حافظه رم 24 گیگابایتی در کل: 8 گیگابایت DDR4 و 16 گیگابایت حافظه Intane Optane عرضه می‌شود.

در مورد ویژگی‌های اضافی، تعداد کمی از آنها وجود دارد. صدای سینمایی تضمین می‌کند که شما می‎‌توانید از تولید صدا با کیفیت بالا لذت ببرید و VisionCare ایسر از چشمان شما در برابر خستگی محافظت می‌کند.

پایه نمایشگر همچنین به عنوان پانل شارژ بی‌سیم عمل می‌کند، که یک نوآوری بی‌نظیر است و در اکثر رایانه‌ها مشاهده نمی‌کنید.

مزایا

اصلی ترین نقطه قوت Acer Aspire S24 قیمت پایین و ویژگی‌های مفید آن است.

مطمئناً ارزش پول خود را در اینجا به دست خواهید آورد، بنابراین اگر به مشخصات و ویژگی‌های قوی و اضافی نیاز ندارید، این گزینه یکی بهترین انتخاب‌ها است.

معایب

بدترین چیز در مورد این دستگاه وضوح تصویر Full HD است. با اینکه صفحه نمایش از روشنایی و کنتراست خوبی برخوردار است، اما به هیچ وجه به اندازه آن‌چه امروزه در دسترس است، قانع کننده نیست.

ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که نیاز به 4K داشته باشید.

البته این موضوع باعث نمی‌شود تا این دستگاه را برای گرافیست های تازه کار غیرقابل استفاده سازد.

4. Apple iMac 21.5

اگر می‌خواهید سیستم اپل تهیه کنید اما نمی‌توانید آی‌مک پرو را بخرید، این گزینه بسیار برای شما مناسب خواهد بود.

سیستم های گرافیستی آی مک

دستگاه دیگری وجود دارد که مانند یک هیولا عمل کرده اما نصف قیمت آی مک پرو است.

iMac 21.5 از این نظر ارزش بسیار خوبی را در برابر پولتان در اختیار شما قرار می‌دهد.

امکانات

این iMac جدید از نمایشگر 21.5 اینچیِ 5K برخوردار است که برای درک کامل آن واقعاً باید آن را به صورت حضوری ببینید.

بسیار روشن، فوق العاده دقیق و قادر به نمایش بیش از یک میلیارد رنگ است. فناوری صفحه نمایش رترینای اپل هرگز ناامید کننده نبوده و این دستگاه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای مؤلفه‌های داخلی، شما هر آنچه را که برای پروژه‌های خود لازم دارید به‌دست می‌آورید، هر چقدر هم که پیچیده باشند.

یک پردازنده 7th Gen Intel Core i5 وجود دارد که حداکثر 3.8 گیگاهرتز را به همراه 8 گیگابایت رم در اختیار شما قرار می‌دهد.

پردازنده گرافیکی Radeon Pro با 8 گیگابایت VRAM همراه است، بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که تصاویر فوق‌العاده خیره کننده خواهند بود، به خصوص وقتی این صفحه نمایش 5K را در نظر بگیرید.

گذشته از این، یک درایو فیوژن 2TB و انواع گزینه‌های اتصال از جمله Thunderbolt 3 ،USB-C، اسلات کارت SDXC و درگاه Gigabit Ethernet نیز وجود دارد.

مزایا

نکته جالب در مورد این iMac همان موردی است که برای بسیاری از دستگاه های اپل وجود دارد آنها به راحتی قدیمی و نمی‌شوند و از پای در نمی‌آیند.

این سیستم همچنین با یک ماوس و صفحه کلید جادویی همراه است.

معایب

البته، قیمت اصلی‌ترین اشکال iMac 21.5 اینچ است که شما تمام املاک و مستغلات صفحه نمایش را که با iMac 27 بزرگتر و کمی گران‌تر خریداری می‌کنید، دریافت نمی‌کنید.

5. HP ENVY 34

اگر به دنبال نوآوری اساسی هستید، HP سیستمی را برای شما در نظر گرفته است.

اچ پی ان وای

ENVY 34 یک سیستم قدرتمند است که بسیار خوب طراحی شده است و تمام مشخصات لازم برای پروژه‌های طراحی شما را دارد.

اگر صفحه‌های صاف دیگر برای شما جذاب نیستند، این بهترین انتخاب است.

امکانات

اولین چیزی که شما در ENVY 34 مشاهده خواهید کرد، صفحه نمایش خمیده بسیار نازک 34 اینچی است که شما را ساکت می‌گذارد. این نمایشگر LED با وضوح QHD 1440 × 3440 است که تصاویری خیره کننده ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش از رنگ sRGB 99٪ برخوردار است و می‌توانید آن را در یک حالت دارای مجوز Technicolor قرار دهید. این حالت رنگ‌ها را افزایش می‌دهد تا تصویر قانع کننده‌تر و تصویربرداری ویدیویی نیز داشته باشید.

این ماشین از پردازنده 7th Intel Core i7 2.90GHz و SDRAM 16 گیگابایتی DDR4 استفاده می‌کند.

این‌ها را در کنار هم قرار دهید و آن‌چه بدست می‌آورید یک تجربه روان است و تقریباً هر نوع پروژه‌ای را که در آن کار خواهید کرد، انجام می‌شود.

ENVY 34 دارای کارت گرافیک AMD Radeon RX 460 با 4 گیگابایت GDDR5 VRAM است.

تا آنجا که از اتصالات انتظار می‌رود، HP تصمیم گرفت تا فرم و عملکرد را به بهترین شکل ممکن ترکیب کند.

برای حفظ طراحی براق و آینده نگرانه صفحه نمایش خمیده، همه درگاه‌ها را در پایه قرار می‌‍دهند:

  1. 4 پورت USB 3.0
  2. 1 پورت Thunderbolt 3
  3. درگاه‌های ورودی / خروجی HDMI
  4. پورت شبکه 10/100/1000 Base-T
  5. کارت خوان رسانه‌ای 3 در 1

با استفاده از این مجموعه ورودی و خروجی‌ها، می توانید لوازم جانبی مورد نیاز خود را برای ارائه کار با کیفیت بالا به مشتریان خود متصل کنید.

مزایا

بدیهی است که طراحی و نوآوری نمایشگر چیزی است که باعث می‌شود ENVY 34 از اکثریت دور شود.

این یک صفحه نمایش منحصر به فرد است که روشی کاملاً جدید برای کار در یک رایانه رومیزی را ارائه می‌دهد، بنابراین بدون شک ارزش این پول را درک خواهید کرد.

معایب

اگر می خواهید ار ENVY 34 استفاده کنید، باید کیف پول خود را به طور گسترده‌ای باز کنید.

همچنین صفحه خمیده هم می تواند نعمت و هم یک نفرین باشد. ممکن است مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنید و احتمال تحریف عناصر خاص پروژه‌های شما وجود دارد.

6. سیستم Dell XPS X8700

این بهترین کامپیوتر در این لیست است در صورتی که بودجه محدودی در اختیار دارید.

کیس آماده دل

بیایید برای لحظه‌ای از دسک تاپ‌های همه کاره دور شویم.

شاید شما در حال حاضر یک صفحه نمایش خیره کننده و لوازم جانبی عالی داشته باشید و تنها چیزی که به آن احتیاج دارید یک کیس برای زنده ماندن آن‌هاست.

در این صورت، Dell XPS X8700 ممکن است عالی باشد. ارزان‌تر از دیگر گزینه‌ها است و مشخصات آن بیش از حد خوب است. بنابراین می‌تواند یک انتخاب عالی برای کسانی باشد که به بهترین‌ها نیاز ندارند.

امکانات

این کیس دارای یک پردازنده  Intel Core i7 نسل 4 است که شاید آن‌چنان پیشرفته نباشد، اما هنوز هم به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند در هنگام استفاده از برنامه‌های سنگین سیستم، تجربه‌ای روان را ارائه دهد.

چیزی که واقعاً آن را سریع می‌سازد، رم 16 گیگابایتی DDR3 است که مطمئناً برای برخی از برنامه‌های ویرایش محبوب کافی است.

NVIDIA GeForce GTX 745 که در ابتدا با توجه به گیمرها ساخته شده است، گرافیک پیشرفته‌ای را تضمین می‌کند.

هنگامی که قدرت لازم برای ارائه همه آن سناریوهای بازی را با جزئیات کامل در نظر می‌یرید، به راحتی می‌توان گفت GPU می‌تواند تمام پشتیبانی‌های مورد نیاز شما را در پروژه‌های طراحی شما ارائه دهد.

همچنین یک هارد HDT 1TB به همراه 10 درگاه USB ،HDMI ،Bluetooth 4.0 و یک خواننده کارت رسانه‌ای 19 در 1 شگفت انگیز وجود دارد.

به طور کلی، هیچ ویژگی فوق العاده‌ای وجود ندارد که خیلی هیجان زده شوید.

مزایا

نکته جالب در مورد این سیستم این است که برخی از مشخصات پیشرفته را با قیمت مناسب دریافت می‌کنید. همانطور که گفته می‌شود، این دستگاه می‌تواند شما را از نقطه A به نقطه B منتقل کند. مگر اینکه شما یک متخصص سطح بالایی باشید که چیزی جز عملکرد عالی را انتظار نداشته باشید، این XPS به احتمال زیاد نیازهای شما را برآورده می‌کند.

معایب

واقعاً بد نیست در مورد این رایانه صحبت شود، به شرطی که قصد آن را درک کنید. این آخرین Dell XPS نیست، بنابراین برای طراحان گرافیک گاه به گاه مناسب است.

در غیر این صورت، احساس راحتی کنید تا سیستم XPS تولید فعلی را جستجو کنید.

یک مورد که به عنوان یک نقص به وجود آمده، ویندوز 8.1 نصب شده است. شما آخرین گزینه موجود را از کادر دریافت نمی‌کنید، بنابراین اگر می‌خواهید از سخت افزار کاملاً استفاده کنید، باید سیستم عامل را به صورت دستی ارتقا دهید.

7. سیستم CUK Continuum Gamer PC

اگر کیس‌های کم هزینه کار را برای شما انجام ندهند، ممکن است این مورد توجه شما را جلب کند.

سیستم های گرافیستی: کیس گیمینگ

PC CUK Continuum Gamer با برخی از پیشرفته‌ترین سخت افزارهای موجود در بازار بسته بندی شده است، بنابراین عملکردی که شما از آن انتظار دارید را تمام و کمال برآورده می‌کند.

امکانات

شاید تعجب کنید که چرا ما در مقاله‌ای درباره رایانه‌های رومیزی برای طراحان، رایانه‌های شخصی بازی را ذکر کردیم.

خوب، دلیل این سخت افزار قوی است.

کیس‌های بازی سطح بالا دارای فناوری پیشرفته‌ای هستند که برای تجربه طراحی صحیح مورد نیاز است، بنابراین اگر به دنبال عملکرد هستید، مطمئناً یک کیس بازی مانند این یکی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

به علاوه اگر به استراحت در میان فتوشاپ نیاز دارید می‌توانید هر بازی سطح بالایی را اجرا کنید.

Continuum Gamer PC یک پردازنده 8 هسته ای Intel i9 دارد که تا 5 گیگاهرتز می‌رود و چند وظیفه‌ای 16 طرفه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مورد را با 32 گیگابایت رم DDR4 ترکیب کنید و عملکرد چشمگیری را دریافت خواهید کرد که باید نیازهای هر طراح را برآورده کند.

اما در اینجا تمام نمی‌شود.

NVIDIA GeForce RTX 2080 با 8 گیگابایت GDDR6 VRAM یکی از پیشرفته ترین GPU‌ها در دنیای فناوری است.

گذشته از آن، ترکیبی از 500 گیگابایت NVMe SSD (هارد دیسک جامد) و HDT 2TB 7200rpm وجود دارد.

این تقریباً همه چیزهایی است که شما نیاز دارید تا مطمئن شوید که مدتی با جدیدترین فناوری به روز در حال کار هستید.

آن را با یک مانیتور خوب جفت کنید و لذت ببرید.

مزایا

از بسیاری از ویژگی‎های بسیار خوبی که این دستگاه دارد، GPU بیشترین ویژگی را دارد.

کارت گرافیک یکی از مهمترین مؤلفه‌های طراحان گرافیک است و مطمئن باشید که این یکی قادر خواهد بود تا انواع خواستارها را برطرف کند.

پردازنده قدرتمند نیز نباید نادیده گرفته شود. اینتل طی چند سال گذشته چندین تراشه برجسته تولید کرده است و موردی که با این رایانه شخصی دریافت می‌کنید به همان اندازه قدرتمند است.

معایب

همانطور که احتمالاً انتظار دارید، بزرگترین نقطه ضعف قیمت است.

این دور از سیستم مقرون به صرفه است، بنابراین هر کس قادر نخواهد بود از آن استفاده کند.

همه به این سیستم قدرتمند نیاز ندارند.

از طرف دیگر، این رایانه تمایل دارد که بسیار صدای بلندی تولید کند. این مسئله اگر شما یک گیمر با هدفون خود باشید، مشکلی نخواهد بود، اما اطمینان حاصل کنید که خیلی زیاد برای شما موجب حواس پرتی نخواهد شد.

و اما در پایان…

یک کامپیوتر رومیزی خوب برای هر طراح گرافیک وجود دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، آن‌ها انواع مختلفی از ویژگی‌هایی را دارند که شما باید قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید.

بهترین راه برای انتخاب سیستم مناسب این است که درباره نوع برنامه‌هایی که باید اجرا کنید و پروژه‌هایی که روی آن کار خواهید کرد، فکر کنید.

به این ترتیب، شما بودچه‌ی خود را صرف ویژگی‌های بلا استفاده نمی‌کنید.

مترجم: معین حبیبی

با این سری از سیستم های گرافیستی با هورتاش همراه باشید. ما در چند قسمت بهترین سیستم‌ها و ابزار مورد نیاز گرافیست ها را معرفی می‌کنیم.

در قسمت بعد سعی بر معرفی بهترین لپ‌تاپ ها برای گرافیست ها را داریم.

 

#گرافیست #کامپیوتر_اپل #iMac #مایکروسافت #ایسر #سخت_افزار